Sjukdomar

Random / Permalink / 0
 I början på veckan fick jag hem en magsjuk liten pojke med krafterna på botten efter två dagar med kräkningar hemma hos sin pappa. Som tur slapp jag få "smittan" hit även om han fortfarande bar på smittan slapp jag iallafall torka upp kräk. Varje gång Charlie har varit kräksjuk har han alltid fått de hemma hos mig och jag har aldrig haft några problem med det tidigare tills min emetofobi slog till rejält.. Jag generellt tycket att det är så fruktansvärt svårt att få verkligen bort allt där smittan har kommit. Tidigare när Charlie har varit sjuk har han bara kräkts och som dom flesta vet så kommer de ju överallt i form av små droppar som man inte ser. Man torkar ju där man ser att det har kommit men för säkerhetsskull ska man ju alltid torka lite runtom utifall att även om man inte ser något. Bara en säkerhetsåtgärd för min del iallafall! 
 
I söndags kväll fick jag det fruktade meddelande av Charlies pappa att han hade kräkts under natten. På måndag förmiddagen fick jag ännu ett meddelande om att Charlie hade kräkts under natten igen och min ångest gick på högvarv.. Tänkte att jag ska ta mig an det här utan problem men ju mer jag satt och grubblade på det kunde jag inte hålla mig och frågade om Charlie kunde stanna iallafall en natt till minst.. Självklart gick det inte så Charlie kom hit på eftermiddagen.. Mentalt redo var jag inte men som tur så fick han behålla mackan och saften så man blev ju lite lugnare. Innan de blev läggdags fick han duscha av sig och den handduken åkte direkt i tvättkorgen! Bäddade ner honom i sin säng med film på ipaden, hink nedanför sängen och vattenflaska utifall att för hans kiss luktade så starkt (misstänkte vätskebrist). 
 
Natten gick bra men jag sov inte många timmar den natten i rädsla och katastroftankar.. Dagen flöt på bra och vi stannade hemma några dagar extra från förskolan. När Charlie är sjuk äter han så pass dåligt, spelar ingen roll om de är en vanlig förkylning eller om det gäller kräksjuka. Matintaget är inget som intresserar honom så innan jag skickade iväg honom till förskolan behövde jag få i honom ett helt mål och tillslut fick han i sig ett mål plus lite emellan.
 
Torsdagen åkte han äntligen iväg till hans kompisar på förskolan! Han var så glad att äntligen få komma dit igen men lyckan varade inte länge.. Hämtar honom och när vi kommer hem hittar jag tre prickar på honom. Blev ju lite fundersam men jag misstänkte vattkoppor eftersom att det går vattkoppor på förskolan. Imorse när vi klev upp för att göra oss iordning såg jag att prickarna hade blivit fler och inte bara tre stycken utan vi räknade ihop till ca 18 stycken.. Alltså blev vi hemma idag och än så länge är Charlie helt opåverkad! Väntar bara på febern och allt kliande som snart står för dörren😔 
 
Helgen skulle ju bli en händelserik helg med övernattning hos en kille som jag dejtar och på lördagen skulle vi (Charlie) på kalas.. Något som han hade sett så mycket fram emot, få köpa en present och få spendera lördagen med sina kompisar från förskolan på Leos Lekland men icke. Helgen blir istället lugn och förhoppningsvis orkar vi oss ut på en promenad iallafall om inte han blir allt för dålig! Mitt lilla hjärta♡ 
 
 
 
Till top