JAG HAR FÅTT JOBB

Random / Permalink / 3
Som ni kan se i titeln har jag äntligen fått ett jobb efter så mycket sökande och efter många nej har jag äntligen fått ett ja från ett företag som jag är så tacksam för. Jag har tidigare sökt dit för ett par år sen som tyvärr slutade i att jag inte blev antagen till. Besviken som jag blev lät jag bli att söka dit igen förra året för att mitt självförtroende sjönk ner i botten när jag inte blev antagen året innan. I år har jag alltså sökt dit i år igen och denna gången gjorde jag det bara utan några som helst förväntningar! Jag har skickat mitt cv till alla möjliga företag och arbetsgivare inom alla kategorier som finns inom yrken utan något svar från mer än hälften..
 
Kommer inte riktigt ihåg hur jag kom in på att söka till detta jobbet igen. När jag söker jobb kollar man ju in dom klassiska sidorna som finns. Ibland googlar jag även på olika företag som t ex H&M för att kolla på deras hemsida om de finns några lediga tjänster osvosv. Jag kom iallafall in på en hemsida och skickade iväg mitt cv. Inom några timmar fick jag ett mejl om att göra ett servicetest. Gjorde den och skickade in. Fick svar ett par dagar senare om att jag skulle få gå på deras gruppaudition som jag fejlade på sist jag sökte dit.. 
 
Den 28/3 var det äntligen dags för denna gruppaudition. Jag var så nervös på tåget påväg in att jag nästan fick en panikattack, hade sån ångest i kroppen och jag var så nära på att vända på klacken när jag kom fram till Tekniska Högskolan där jag skulle ta en buss. 
Tack och lov tog jag den förbaskade bussen som var proppfull till audition och satte mig utanför entrén bara för att andas med pappa i mobilen.. Nervositeten blev outhärdligt när jag såg att det bara vällde in människor dit jag skulle men jag tog mig samman och gick in dit. Fejkade ett leende för att dölja min ångest och nervositet! 
 
Ni kanske vet redan nu vart jag har fått jobb..? Ska jag hålla på det till slutet eller ska jag avslöja det redan nu..? Jag kan iallafall säga att jag hamnade i gruppen Ikaros. Vet ni vart jag har hamnat? 
 
I min grupp Ikaros var vi ca 10 personer som satt vid ett bord på en scen tillsammans med två stycken som hade hand om denna "process". Alla som satt där hade starka personligheter och några utan tjejerna var väldigt framåt och pratade hela tiden så jag kände mig nästan tvungen att kliva ut ur min comfortzone, vilket jag även gjorde!
 
Denna audition skulle ta ca 2,5 timme så jag höll igen mig i början, sist jag var på denna audition var jag så tillbakadragen och så tyst, troligtvis var det därför som jag inte fick tjänsten då. Den här gången klev jag ur min comfortzone som jag skrev ovan och tog för mig allt som jag bara orkade. Under dom här två timmarna skulle vi ha grupparbete och enskilda små arbetsuppgifter där man fick en bild som man sen skulle förklara hur man tolkade bilden. När det väl blev min tur satte orden fast i munnen på mig och när jag blir nervös snubblar jag på orden och måste istället använda händerna för att kunna få fram det som jag vill få sagt.. Pinsamt som bara den men jag gjorde det!! Jag förmedlade det jag ville få sagt och kände mig så oerhört stolt när jag hade sagt mitt sista ord🙏 
 
För att förkorta hela storyn kan jag bara säga att jag kände mig stolt och att jag verkligen blottade min osäkerhet för så många okända trots min socialfobi. Grymt stolt över mig själv när jag gick därifrån och fick även lite beröm av ena tjejen som hade hand om auditionen! 
 
Väntan på att få svar var oerhört jobbig.. I tron om att jag inte skulle bli antagen satt jag nästan varje kväll och sökte nya jobb bara för att.. Meeeen.. En kväll den 3/4 fick jag ett sms från GRÖNALUND som skrev att jag hade fått en anställning hos dom som Parkvårdare som jag själv hade fyllt i under den här audition!! 
 
Kan ni förstå min glädje? Jag har alltså fått jobb på Grönalund😍 
 
Jag är så förbaskat stolt över mig själv att jag gjorde ett sånt gott intryck bland tusentals ansökningar. Bland tusentals blev jag en utav dom som kom hela vägen och fick en anställning!
 
I f@#king did it!
 
#1 - - Emelie:

Vem kommer ta Charlie när du jobbar? Antar att det blir mycket kvällar och helger?

#2 - - Anonym:

Vad roligt, grattis!!

#3 - - Ellinor:

Stort grattis!

Till top