F L Y T T A R

Random / Permalink / 1
Äntligen är stunden inne! 
Jag och Charlie ska få flytta ifrån min kära mor och får ta plats hemma hos min kära far! Glädjen och lyckoruset är oslagbar! Efter månader av tjat har pappa äntligen gått med på att vi får F L Y T T A in. Riktigt skönt att få lugn och ro i själen. Kunna få slappna av i tystnaden, förutom pappas snakerier men fy så skönt de ska bli att få ha ett "eget" hem! 
 
Min pappa bor ensam i en fyra så plats finns de om man jämför med hemma hos mamma. Hos mamma är de proppfullt och alla går på varandra som skapar onödiga irritationer och tjafs dagligen. Hemma hos pappa finns de plats för mig och Charlie, de finns ett VANLIGT vardagsrum med soffa och inte en säng som tar upp mer än halva rummet. Jag kommer ha ett eget badrum vilket lugnar min själ rejält (ångestladdat annars)! Charlie kommer kunna röra sig mer fritt och få den tystnaden som han behöver om kvällarna och om nätterna. Glädjen är enorm som sagt och på måndag nästa vecka börjar jag lasta över lite grejer så de inte blir too much när dom stora möblerna ska dit!😍 
 
Halleluja!
 
Visst jag bor fortfarande hemma men de är mer som ett eget hem hemma hos pappa bara att han också kommer vara närvarande. Men de är inget som gör mig stressad för jag kommer till största delen vara själv ändå, pappa jobbar ju nästan dagligen och han har sina rutiner som gör att jag får lite mer "ensamtid". Vi kommer trivas till 110% för äntligen slipper jag allt som sker här hos mamma! Och de är självklart jätte tråkigt att lämna mamma som sprider glädje till och från men vi alla behöver en paus ifrån varandra. Iallafall jag med min ångest som gör mig galen speciellt hemma hos mamma med alla människorna och den lilla platsen som jag har. Därav är jag ännu mer exalterad på att få lämna denna lägenhet och få öppna ett nytt kapitel! Träna min ångest, skapa nya minnen med pappa, ha stöd & ge stöd till pappa! Ge liv i luckan och i jul ska pappa få ha en julgran som han inte har haft på många år😏
 
Pappa, here we come🙏
 
#1 - - Rebecka:

Vad roligt att ni ska få flytta till ett större boende och att ni får bo hos din pappa. Varför har det inte skett innan egentligen? apropå att dina föräldrar lär väl veta att både för dig och charlie att ni skulle bo hos han om han nu bor större? Inget illa menat, men det borde väl varit en självklarhet i början eftersom ni skulle behövt mer space och mer plats i början.

Din blogg är i alla fall spännande och man få se mycket framåt och du är en grym mamma.

Svar: Hej Rebecka! Jag och Charlies pappa bodde hos min pappa när Charlie föddes, vi bodde där i 6 månader tills de tog slut mellan mig och Charlies pappa. Jag valde att flytta hem till min mamma igen för att få mer hjälp och stöd. De var ett jobbigt beslut att flytta hem igen för jag och Charlie bodde ute i vardagsrummet ett tag vilket var hemskt. Jag lyckades få mammas rum efter mycket tjat, de har funkat utmärkt! Nu på senare dar har de blivit för mycket nu när Charlie har blivit äldre och behöver mer plats för att kunna slå sig till ro på kvällarna utan att bli uppspelt innan läggdags. Slippa bli väckt av alla som låter för de är så ljudhört hos min mamma som får Charlie att sova dåligt..
Min mamma har velat att vi ska flytta tillbaka till pappa för att ge mig lugn och ro men också för att få plats med Charlies saker inkl hans hjälpmedel som har stor plats. Dom har nog aldrig riktigt pratat med varandra om att någon ska flytta utan de är nog mer vi "barn" som får ta insiativet.

Tack♡
Johanna

Till top