Charlie vann bowlingen

Random / Permalink / 0
Idag har jag och Charlie umgåtts med min mamma större delen av kvällen. Vi har spelat bowling som ligger lite avskilt från Täby centrum, tar bara några minuter att gå från centrumet. De var ett bra tag sedan som bara jag och mamma umgicks utan att andra ska följa med från familjen. Charlie var ju också med och spelade bowling, mamma har inte träffat Charlie på ca 2 veckor så självklart valde vi att göra dagen till något kul. Då fick de bli bowling, när vi brukar hitta på något när Charlie är med brukar de alltid bli att vi åker till Leos Lekland. Sist jag var på Leos Lekland kunde jag inte slappna av alls. Hade panik i hela kroppen och var allmänt spänd för att ångesten låg i magen som satte stopp för mig att ha kul. Så de fick bli bowling istället för Leos Lekland. 
 
Vi hade bokat tid mellan klockan fyra och fem så vi fick spela i en timme ungefär. Charlie var super exalterad på att få spela och få putta på kloten från en sån där ränna tror jag att de heter(?). Människor som sitter i rullstol eller är handikappad på andra sätt som inte kan lyfta på klotet brukar nog använda en sån. Iallafall så fick Charlie börja spela. Han blev så ledsen när han inte fick på sig dom vackra bowling skorna.. De fanns bara storlek 28-35 i barnstorlekar om jag minns rätt. Alldeles för stora för honom så han fick springa runt med stumpor. 
 
Jag har nog inte spelat bowling på flera år så man var lite ovan men de var riktigt kul att få ha egentid med mamma och Charlie. Få hitta på något roligt och få koppla bort ångesten en stund även om man då och då tänkte på de så hade jag de iallafall roligt!😊 
 
Snacka lite skit med mamma och se Charlies glädje när man sprang runt med sin rullatorn i väntan på att de skulle bli hans tur. Charlie vann, jag kom tvåa och mamma kom sist! Äntligen var jag inte den som förlorade, jag förlorar alltid på bowling men icke idag🙏 
Charlie var jätte glad och fick en glass från personalen för att han var så duktig. 
 
När vi hade spelat klart satte vi oss en stund vid borden som är några trappsteg högre upp från banorna. Åt lite glass och kollade på när några barn hade kalas med discobowling med dämpat ljus med ljusdekorer, discolampor mm. Charlie tyckte om de så vi satt där en stund innan vi gick till centrum och gick ett varv innan de var dags att åka hem till pappa igen. 
 
Till top