Att ta steget

Psykisk ohälsa / Permalink / 1
Idag känner jag mig stolt över mig själv! 
Jag har tagit steget mot ett friskare liv, nämligen gått och blivit medlem på ett gym! Herregud, vad har jag gett mig in på?😅
 
Min tanke är ju först och främst få något att göra på dagarna. Hålla mig aktiv för att få in rutiner som jag tror spelar en väldigt stor roll när man lever med ångest. Ha något att se fram emot om dagarna och få ut min ilska och frustration på gymmet men även få ut glädje i det. Få hålla kroppen aktiv och röra på mig samtidigt få aktivera mig och utsätta mig för mina rädslor som jag lever med. Tror att träningen kan hjälpa mig speciellt med tanke på mina "symtom" som dyker upp vid en ångestattack som jag kommer få stöta på vid gymmet som t ex värmevallnigar, värk, stora folksamlingar som jag kan ta lärdom av och inse att det inte är farligt och på så sätt få min ångest lättare eller till och med få bort skiten! 
 
Jag försöker se träningen positivt, även fast jag är LIVRÄDD innerst inne.. Men jag måste ju ta steget om jag vill må bättre kroppsligt och psykiskt så jag tror att träningen kommer blir en vändning för mig🙂 
 
Var iväg tidigare idag med Ellen och köpte ett gymkort. När vi kom in till gymmet var jag lite skakis, lukten av en gympasal i skolan. Mycket folk och en helt ny miljö fick mig lite ur spel men det gick bra iallafall! När det var min tur att skriva in mig skulle jag skriva min namnteckning på en platta men jag var så skakig på handen att jag var tvungen att hålla i den med andra handen.. Tjejen i kassan frågade varför jag var så skakig, av automatisk sa jag att jag lider av ångest vilket hon tyckte var ett grymt steg av mig att ta mig dit och ta "tag" i mig själv. Kändes skönt att höra att dom är så trevliga och hjälpsamma! Känns tryggt för en osäker själ som min😊
 
Imorgon är det första passet som kommer bli en gruppträning. Jag vågar inte vara vid maskinerna nu såhär i början utan jag tar det långsamt fram och tar små steg för att inte sätta skräcken i mig själv så i början. Så imorgon ska jag och Ellen promenera till gymmet och köra ett pass på 30 minuter och förhoppningsvis gå hem efteråt. Får se om vi orkar det men det känns så otroligt skönt att jag har tagit det här steget in i rätt riktning!😍 
 
Våran plan är att försöka gym 3 dagar i veckan, vi båda vill det här så jag hoppas innerligen att vi klarar det med hjälp av varandra! 
 
Efter att vi skrev in oss åkte vi till Täby centrum och kollade runt lite. Jag hittade ett par gympaskor som jag unnade mig! Väldigt sällan som jag köpet något till mig själv och väldigt sällan som jag köper ett par skor! Men nu när jag ska börja på ett gym så var jag ju tvungen till att köpa ett par inneskor och jag kan använda där.
 
Fick med mig ett par Nikeskor hem som jag bara älska😍 Köpta från Stadium, 399 kr! 
 
 
#1 - - Anonym:

Va duktig du är! Väldigt snygga skor också! :)

Svar: Tack♡
Johanna

Till top