Göra en förändring

Random / Permalink / 2
Jag vill göra en förändring i mitt & Charlies rum. 
Är så trött på hur lite utrymme Charlie har med sina leksaker och dom få leksakerna han har. Tyvärr har jag inga möjligheter att kunna flytta till min pappa där det finns plats och rum för oss pågrund av mycket tjat som har lett till att jag har fått ett nej, vilket jag förstår! Om ni undrar varför jag har tjatat mig till att få flytta dit är anledningen av min senaste panikattack som ledde till att jag flydde med Charlie till min pappa sent på kvällen som satte skräcken i mig. Jag vill inte bo hos mamma pågrund av det för jag känner mig inte bekväm här och speciellt inte när ingen här hemma förstår mig eller hjälper mig igenom attackerna. Den enda som förstår mig är ju min pappa som själv lider av panikångest eller om det bara var ångest? same shit. 
 
Men jag försökte iallafall få min systers plats där som skulle flytta dit men ingen av dom ville låta mig och Charlie få flytta dit så nu vill jag försöka få det att funka här hemma hos mamma.. Med det sagt så vill jag möblera om och köpa in nya möbler och leksaker! 
 
Vårt rum är väldigt litet. Det enda vi var i rummet är en våningsäng, en stående garderob som står i vägen som man inte kan ta bort. En byrå på 166 cm lång som tar upp mer än halva rummet med Charlies kläder och hans sängkanten. Sist men inte minst Charlies lilla lekbyrå som bokstavligttalat fylld med bara bilar! 
 
Jag skäms över hans "leksaker" som bara består av bilar som man inte direkt har någon lärdom av förutom att han älskar bilar och beundrar alla som han har. Men i längden blir det ju både tråkigt men samma bilar dygnet runt och ingen direkt omväxling. 
 
Jag vill därför göra om hela rummet för att ta in nytt och försöka ge Charlie lite mer utrymme för nya leksaker som t ex ett leksakskök med olika matvaror, en kassaapparat, en bokställning som jag ska försöka få upp på en vägg.
 
Vi delar för tillfället samma "säng" av våningssängen. Den senaste veckan har börjat störa mig på det lilla utrymmet som Charlie ger mig och vill därför försöka hitta en loftsäng. Då kan jag ha mitt mys uppe och Charlie får en egen växasäng på golvet under. Det utrymmet som blir mellan hans säng och väggen så kanske man kan trycka in något, vad vet jag inte eller så får hans rullator stå där så att han har den nära till hands!🙂
 
Ta upp hyllor på väggarna där "mina" saker kan stå såsom tavlor, lådor och sånt som just nu står på hans leksaksbyrå! Det bästa vore ju att sälja akvariumet för att få extra plats men jag är osäker, det är ju ändå Charlies fiskar men jag får tänka smart och fixa iordning möblerna först innan jag tar det beslutet!😊 
 
För övrigt så hoppas jag att kunna starta igång nu under veckan. Charlie är hos Christopher denna vecka så jag har ju all tid att planera och spana in olika alternativ! 
 
Jag hoppas verkligen att rummet löser sig och att Charlie också får känna sig mer fri här inne. Ha mer leksaker att välja på och få känna sig delaktig i "renoveringen". Följa med och välja lampor t ex, köpa leksaker som INTE är bilar, välja ut det som han vill ha😊 
 
#1 - - Anonym:

Klokt beslut ändå.

#2 - - Anonym:

Det finns många ensamstående unga mammor här i sverige. Alla jag vet och det är många bor själv i lägenhet varför klarar inte du av att fixa en lägenhet när alla andra kan? Du är vuxen nu dags att flytta ifrån föräldrarna eller vad tycker du? Jag var 18 när sonen föddes. Fick socialbidrag några månader efter det klarade jag mig på pengarna alla föräldrar har rätt till. Pluggade 1 år med csn lån. Fick jobb direkt efter och betalade tillbaka csn. Fick barn igen och klarade mig på pengarna alla föräldrar har rätt till. Började jobba igen och hunnit spara 55 000:- är 23 nu. Jag har hunnit med mycket och folk omkring mig är på samma spår. Vill absolut inte skryta men du måste lära dig att kämpa

Till top