Aquaria

Random / Permalink / 3
Igår åkte vi ju till Auqaria som kanske inte riktigt gick enligt planerna.. Vi åkte dit tillsammans med min pappa som ville umgås så mycket som möjligt med Charlie nu när båda har semester och lov. Man kan säga att gårdagen var kaosartad men det var ändå sjukt trevligt och en utmaning för mig! 
 
Påvägen till Aquaria var Charlie så gnällig att han somnade i sin vagn på bussen, stationen innan vi skulle gå av. Vi klev av vid Nordiska Museet / Vasamuseet och tog oss en promenad längst Djurgårdshamnen istället i riktigt till Kungstragården. Det var skönt att få röra på sig även om man var lite små förbannad med tanke på uppvaknandet som vi fick av våra kära grannar som började borra på morgon till att Charlie somnade innan vi ens hann komma fram. Vad ska man göra? Bara lägga det åt sidan och ta vara på tillfället att njuta av stunden till att få vara ute & snacka lite skit med pappa utan att Charlie hör!😊 
 
Vi gick iallafall mot Kungstragården som hade något event som var "temat" street. När vi kom dit små duggade det lite och blåste något oändligt! Det stod foodtrucks lite överallt med alla hur mycket mat som helst! Det fanns mat från hela världen, som svenska traditionella hamburgare, varmkorv och tjurhjort i pitabröd, indiska rullar och vietnamesiska rätter. Grekisk mat, Chuck Steak Burgers, Kinesiska dumplings och vegansk foodtruck inkl fika som kaffe och sånt! Riktigt mysigt😍
 
Vi kom dit lite tidigt så det var bara mat som var "redo" och några stånd med smycken, läder kläder och såklart foodtrucks! Jag är inte den som äter offentligt nu när man ångest har kommit tillbaka. Mina hjärnspöken vet ni.. Men igår stoppade jag tankarna som flödade och köpte mig en gyros med fläsk och tzatsiki😍 
Den satt väldigt fint! Charlie låg och sov så jag sparade lite som han fick ta av. 
 
Väckte Charlie efter 40 minuter annars somnar han så sent på kvällarna när han sover länge under dagen. Han fick smaka på gyrosen och ville först inte ha för att det var kryddor och sås på. Efter ett tag gav han med sig och åt av den! 
 
Jag hade ju lovat Charlie att vi skulle se på båtarna och att vi skulle kolla på fiskarna inne på Aquaria. Det var typ det första Charlie nämnde när han vaknade så vi tog en promenad dit så han fick se båtarna. 
När vi väl kom från till Aquaria gick allt ungefär åt skogen.. Charlie gnällde hela tiden. Mitt humör svankade neråt för att mitt psyke gav upp för det var bara gnäll gnäll gnäll! Sen vi jag även tvungen att bära Charlie överallt annars ser han ju inget och sen var det ju även trappsteg överallt så rullatorn blev ju omöjlig att använda därinne.. Det var upp och ner hela tiden tills Charlie råkade ta en snedsteg på pall som han stod på när han kollade på upp&ned vända maneter. Det sa bara poff så låg Charlie nere på golvet med ansiktet i golvet och huvudet i väggen, kroppen kvar på pallen.. Drog upp honom direkt men där och då var Charlie så förstörd och antagligen rädd så allt han ville var att åka hem😥 
 
Han blev så totalt ointresserad av alla fiskarna och hajarna som han hade sätt fram emot hela dagen, och så slutade de sådär.. Efter en stund lugnade han ner sig och gav det en chans. Charlie älskade hajarna!😍 Helt fascinerad när han satt i den där tunneln med vattnet över sig, bakom sig och på sidorna. Så fort en haj kom sken han upp och skrek glatt hajen kommer❤ 
Fram emot slutet var han så gnällig att både jag och pappa gav upp och gick därifrån. Yes! Vi gick ifrån honom men väntade bakom hörnet tills han skulle komma vilket han inte gjorde. Jag gick tillbaka och hämtade honom. Han vägrade så det var bara att sätta honom på höften och gå därifrån! Mitt humör tog slut där så vi gick vid tunnelbanan och åkte hem! 
 
Trots en dålig dag för oss så hade jag iallafall trevligt och ännu bättre! Träning för psyket och panikångesten😍 
Jag tog mig till stan trots ångesten! Jag åt mat offentligt! Jag fick utsätta mig för mina rädslor som kommer göra mig gott men framför allt ge Charlie en upplevelse med sin mamma som har mått dåligt under många månader som bara har velat ligga i sängen hela dagarna. Även om dagen var tuff med allt gnäll & tjat så blev dagen iallafall lyckad på något vis❤ 
#1 - - Anonym:

Det blir otryggt för barnet att gå
Ifrån det. Tänk på det :)

Svar: Vilken tur att det är mitt barn då och inte ditt barn😊 vi alla är olika och "uppfostrar" olika också för den delen. Jag tror nog att alla föräldrar någon gång i sitt liv kommer eller har gått iväg från sina barn någon gång! Charlie vet att jag hämtar honom om han vägrar följa med, han känner mig och han vet mina knep och hur jag hanterar trots. Hade han tagit illa vid sig så hade nog alla i hans närhet känt av de på honom och sen så tror jag inte att Charlie hade varit så mammig heller om han nu hade känt sig obekväm eller otrygg med mig😏
Johanna

#2 - - Anonym:

Men anonym, lägg av och sluta hitta fel. Dom hade ju uppenbarligen fortfarande koll på honom. Får man inte gå ifrån sitt barn för att skita hemma heller? Kan säga att jag gör det dagligen, ibland blir mitt barn grinigt och ibland bryr sig hen inte. Det är inte otryggt att gå ifrån ett barn sålänge barnet vet att du kommer tillbaka eller kan påkalla din uppmärksamhet och får kärlek i övrigt. Annars skulle ju ingen unge kunna gå på dagis och det gör rätt många barn.

Svar: 👌
Johanna

#3 - - Anonym:

Kan inte du ha frågestund snart? :)

Till top