Bio mys😍

Random / Permalink / 0
Har Àntligen fÄtt in rutinen med att gÄ och lÀgga mig tidigt för att komma upp tidigt! KÀnns riktigt skönt att fÄ vara igÄng igen efter en sjuk mÄnad (december-januari.) Slutet av december fick jag influensa som höll i sig under julafton och fram tills bara nÄgon dag sen med trötthet, utmattad, slem i halsen, vÀrk osv. 
 
IgÄr kom Àven Charlie hit igen sÄ det var bara att ta tag i livet rÀttare sagt sÄ man kommer igÄng med rutinerna inför starten pÄ dagis, inkl mÄltider som ska hÄllas! Det nya Äret började segt men nu kÀnner man sig lite piggare och gladare nu nÀr Àven Charlie har gjort stora framsteg pÄ mat fronten.
 
 I söndags Ă„t han super bra hemma hos Christopher och nĂ€r han kom till mig vid middagstid Ă„t han för första gĂ„ngen kött utan att spotta ut allt..! Köttet blev uppĂ€tet och fylldes pĂ„ tvĂ„ gĂ„nger😍 
 
Under kvĂ€llen Ă„t han Ă€ven 2,5 macka vilket han aldrig Ă€ter sĂ„ tĂ€tt inpĂ„ efter en mĂ„ltid! Framsteg😊 
--
Imorse klÀmde han i sig en halv skÄl med yoghurt, tvÄ mackor och en halv skorpa!! 
Till lunch pÄ dagis Ät han nÀstan tre portioner med korvstroganoff med pasta. Bra till mellisen ocksÄ.
 
Jag hĂ€mtade Charlie pĂ„ dagis vid tre tiden och Ă„kte till TĂ€by centrum. Första gĂ„ngen pĂ„ lĂ€nge som vi Ă„ker ivĂ€g sjĂ€lva pĂ„ nĂ„got annars brukar min mamma följa med. Men idag Ă„kte jag och Charlie ivĂ€g♡ 
Dagens Àventyr blev bio!
 
SjĂ€lvklart sov Charlie inget pĂ„ dagis. Han somnade mer eller mindre en halv timme innan bion började.. Alltid han och somna nĂ€r man som minst vill det😅 
 
Köpte en meny som vi delade pĂ„ nĂ€r han vĂ€l vaknade till liv precis nĂ€r vi kom till salongen. Var tvungen att ta upp honom frĂ„n vagnen sĂ„ han inte satt helt sjĂ€lv utanför salongen med stĂ€ngd dörr. Han vaknade iallafall nĂ€r jag tog av honom jackan, stackarn blev ju förvirrad och sĂ„g stora skĂ€rmen och sa bio? Haha😍
 
Vi satt pĂ„ kanten av salongen vilket Ă€r dom bĂ€sta platserna enligt mig. Jag fĂ„r sĂ„ ont i mina knĂ€skĂ„lar om jag har benen böjda för lĂ€nge.. Vi sĂ„g iallafall filmen Sing😊 ingen monsterhit direkt men det var vĂ€ll okej. 
Charlie satt och Ă„t upp alla chipsen..😡 
Han erbjöd ett chips iallafall men nej tack, du kan ta dom hörru😘 
 
NÀr filmen slutade vid halv sex ca Äkte vi hem direkt och gjorde middag. Charlie ville sÄ gÀrna ha kalla pannkakor utan nÄgot pÄ sÄ han fick sitta framför tvn och Àta medan jag gjorde bacon med champinjoner som jag kokar tillsammans grÀdde & massa krydda! Mums!! 
 
Efter middagen fick Charlie duscha av sig en stund medan jag dammsög hela lĂ€genheten. Disken tog jag efter att Charlie hade lagt sig sĂ„ det var rock musik pĂ„ hög nivĂ„đŸ˜đŸ˜Â 
 
Riktig mysdag, imorgon vÀntas det nya Àventyr.
 
Till top