3 års kalas

Random / Permalink / 2
För åtta dagar sen fyllde mitt hjärta 3 år😍 
En väldigt speciell dag fylld med kärlek, glädje men även lite stress.. Jag mådde själv inte på topp eftersom att jag hade plussade dagen innan på ett graviditetstest och innan jag fick svart på vitt att jag var gravid hade jag mått så dåligt att jag trodde att det var en brutal ångest som spökade. Humöret var inte på topp, kroppen var seg och orkeslös. Illamående från helvetet men jag kom igenom det och lät det passera för att ge Charlie en bra födelsedag med familjen♡ 
 
På morgonen när vi alla vaknade fick Charlie äta lite frukost och öppna sina presenter. Något som Charlie har fått en craving på är monster trucks, han fick två stycken men det räckte inte enligt honom.. I varje paket som han öppnade förväntade han sig att det skulle ligga en monster truck där men icke.. Det var bilar efter bilar men han tyckte iallafall om det som han fick😊 
Jag gav honom bara en present som kommer komma till användning varje dag och speciellt nu när sjukhus tiden är kommen. Ni kan ju klura på den😁 
När frukosten var klar åkte jag till Arninge för att hämta ut Charlie tårtor som jag hade beställt! Super fina!😍 
Charlie fick stanna hemma med resten av familjen så jag kunde åka iväg snabbt för att hämta tårtorna innan kalas skulle dra igång. 
 
När jag väl kom hem igen bakade jag morotskaka. Kvällen innan gjorde jag en morotskaka som blev alldeles för tunn och hård så det var bara att göra en ny stats som blev 10 gånger bättre och mer aptitligare. När kakan var klar var det bara att fixa iordning köksbordet med pynt, blåsa upp ballonger, dra på en kläder och snygga till Charlie med rosa skjorta och jeans😍 
Kalaset drog igång klockan två men några eftersläntrare kom vid halv tre ca. Fullt hus om man ska uttrycka sig så😅 Man fick nästan en hjärtinfarkt för att det vara så mycket liv och rörelse på en och samma plats men det gick superbra ändå. Charlie öppnade mer paket och lekte med Liesels lillebror för det mesta. Alla fikade & var glada om man säger så. Jag själv höll mig lite på kanten, mådde inte topp topp..
 
Efter fikat och presentöppningarna var det dags för pinata!! Godisregn😏 
Film finns på min instagram (Yohannaistheshit). 
Småbarnen plockade på sig och små åt hela tiden, iallafall min gottegris Charlie..😅 
 
klockade tickade på och vid fem tiden åkte sista besökarna hem då åkte jag och Charlie hem till min pappa och sov där😊
 
#1 - - Anonym:

Fattas det luckor på köksskåpen?

Svar: Inte för att vara den men du ser ju att det saknas skåpluckor så varför ställer du ens den frågan?
Johanna

#2 - - Anonym:

Livsfarligt för barn, se till å flytta istället :)

Svar: Livsfarligt är det inte, alla tunga grejer ligger i ett skåp bredvid. Där luckan är öppen har vi inte tunga grejer förutom toastmaskin och brödrost annars ligger det vanliga plastburkar, durkslag. Lätta saker om man ska förklara så istället! Charlie sitter gärna där och river emellanåt, ingen skada skedd. Vi håller koll på vad han drar ut och vad han kan få tag på och inte. Se till och flytta kan vi inte göra bara sådär för att en lucka saknas, det krävs en bostad innan man bara kan ta sitt pick pack och dra. Framtids planer har man men det kommer så småningom att ske.
Johanna

Till top