Nervös

Personliga inlägg / Permalink / 0
Idag är de dags för min koloskopi & gastroskopi. 
Jag har redan fegat ut på en av undersökningarna, nämnligen koloskopin. Under gårdagen skulle jag få i mig en liter av laxerande och först var jag inställd på att dricka den men när allt var klart för att börja dricka fegade jag ur.. Ångesten över att gå runt med vattnig diarré kändes inte så optimalt eftersom att jag är livrädd och får panikattacker av lös avföringen, därav vågade jag inte dricka kannan med medlet. Skulle dricka mellan klockan 15-17.00 igår och under morgonen klockan 03-04.00. Vilket skulle resultera dålig mage och dess symtom från själva laxeringen med t ex buksmärtor, feber, illamående och kräkning. Aldrig i livet att jag utsätter mig för de och de är säkert ingen fara för jag vet ju vad de beror på men de påminner alldeles för mycket när jag var sjuk i vinterkräksjuk att min ångest tog över och därav sket jag i att både dricka dom 2 literna som skulle drickas. Däremot ska jag ta mig an gastroskopin för den känns mer behövlig. Min buksmärta och obehag kommer främst från magsäcken och hela det området.. Är fortfarande livrädd med tanke på att jag ska få ner en förbaskad slang igenom munnen som framkallar kväljningar men de är något jag får ta!
 
Är just nu i Täby centrum. Ska strax gå till mottagningen men de är tunga steg jag tar idag😥 
 
Stay strong♡
 
 
Till top