Vad vill ni veta?

Random / Permalink / 10
Gokväll allesamman!
För att bryta den dåliga stämningen med alla negativ respons och påhopp tänkte jag försöka lätta lite på stämningen. Det är lite svårt för mig att veta vad ni vill veta om mig och Charlie, ni får gärna skriva en kommentar om vad ni vill veta. 
Alla tips är välkomna😊 
#1 - - Anonym:

Hur du och c träffades

#2 - - Anonym:

Jag skulle vilja veta varför du inte jobbar som timvikarie inom vården? Jag jobbar heltid som vikarie och tjänar ca 20 tusen i månaden. Vem som helst kan jobba där då det är personalbrist ingen utbildning krävs

#3 - - Anonym:

Berätta lite om din familj. Hur ni har det hemma och hur de är som personer!

#4 - - Anonym:

Jag undrar lite varför du väljer att bo hos din mamma när det finns mer plats hos din pappa?

#5 - - Anonym:

Varför bloggar du ens? Folk verkar ju bara vara trötta, jag arbetar med personer med ångest och olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, det bästa är sysselsättning vilket man får via ett jobb. Du behöver komma till ett eget boende och det får du genom att ta tag i din arbetssituation. Finns inga ursäkter, finns personer som har det 10 ggr värre än dig men ändå drar dem in pengar till dagskassa för deras egen och deras barns skull.

Svar: Det folk inte verkar förstå är att jag SÖKER jobb hela tiden, håller utkik och får även mejl från Arbetsförmedlingen när dom hittat potentiella jobb för mig. Det är inte alltid man får ett jobb med tanke på att jag inte har någon utbildning eller examen vilket försvårar allt. Sen vill många jobb att man ska ha körkort vilket jag inte heller har men pluggar på det och kör i jämna mellanrum. Man kan inte gå allt hela tiden på 2 Sekunder. Allt tar ju tyvärr tid vilket jag inte kan rå för direkt!Jag söker arbete trots min ångest dels för att jag VET att min ångest kommer bli bättre och för att kunna försörja mig och Charlie. Man kan inte få en lägenhet i min situation tyvärr så allt jag kan göra är att vänta tills en hyresrätt finns tillgänglig vilket är omöjligt där jag bor då alla bostäder är bostadsrätter. Sen kräver det ju att man har ett arbete oavsett om jag skulle få ett andrahandskontrakt då många begär en stadig ekonomi vilket jag inte har om man jämnför med andra. Därav kommer jag ingen vart utan tar tag i min ångest först och arbete. Sparar ihop pengar till körkort och därefter en bostad! För att må bättre måste jag ta tag i min hälsa först innan jag blir mer stressad av allt annat som körkort, bostad mm.

Sen lider inte alla av samma ångest heller. Vissa mår sämre och vissa bättre. Vissa lider mer än andra. Mår jag dåligt så har jag all rätt till det utan att bli nerklankad på!
Johanna

#6 - - Anonym:

Jag har jobb även fast jag inte har körkort. Så försök inte ens

Svar: Jag skrev att många av dom jobben kräver att man har körkort, jag skrev inte att alla vill det..
Johanna

#7 - - Anonym:

Du har ju haft några jobb som du själv valt att avsluta för de passade inte dig? Tyvärr går det inte att vara kräsen tycker jag, varför inte ta vilket jobb som helst? Att få en inkomst borde kännas viktigare än att ha ett jobb som man tycker är roligt.

Svar: Några jobb? Nej jag valde bort ett jobb som inte passade mig, telefonförsäljare. Var där under några timmar och skrev aldrig något avtal på något sätt. Kräsen är jag inte men jag vill ha ett jobb som passar mig, inte så roligt att vara på en arbetsplats som man inte har något intresse för.
Johanna

#8 - - Anonym:

Pizzerian? Ett till som du valde bort..

#9 - - Linnea:

Det finns jobb. Du kan ringa förskolor/skolor och säga att du vill jobba som timvikarie. Jag lovar att du skulle fånge direkt. Hemtjänsten?
Har inte din familj några kontakter?

#10 - - Anonym:

Det finns alltid ursäker för att välja den lättaste vägen.
Du har aldrig lärt dig att kämpa (förutom för ditt barn vilket är fint ). Du hoppar av alla utbildningar du har blivit erbjuden och du slutar på de jobb du får. Självklart är det skönare att kunna ha sovmorgon varje dag och slippa gå till ett arbete. Ta tag i dig själv människa. Som någon annan sa, det finns folk med betydligt värre problem än du, som klarar av att ta hand om sig själv.

Till top