Spökvandring - Magsjuka

Random / Permalink / 0
Vilken härlig dag jag har haft idag😍 
Igår kväll fick jag hem Charlie hit, dels för att vi skulle åka och bada idag (fredag) och sen ha kvar honom under hela helgen. Imorse åkte vi till Charlies habiliterings bad som ligger i Bergshamra där vi får bada med andra barn med speciella behov precis som Charlie bara att dom har sina egna diagnoser. Som vanligt så hade vi det super roligt! Charlie var vild i vattnet, skvätte runt, hoppa frivilligt ner från kanten och njöt av att få bada. Vi badade i en halv timme och sen bytte vi om som vanligt så vi kunde ta bussen till Danderyd sjukhus. Varje gång som jag och Charlie har varit och badat har vi två som en tradition att gå förbi pressbyrån för att köpa en varsin korv i väntan på bussen.
 
Idag tog vi en kokt korv ute i regnet. Riktigt mysigt😊 
Charlie somnade i vagnen precis som vanligt, alltid lika skönt att få en tyst busstur på 30 minuter efter ett bad pass. Tacka fan för att man är ung men man blir helt slut efter det, vattnet är så varmt att man blir trött. Sen så hoppar man ju runt i poolen som en galning för att hålla koll på både Charlie och på alla andra som badar med oss. Under den halv timmen son vi badar gör vi även lite lekar som t ex tuff tuff tåget då får alla sjunga och gå på en led bakom varandra och gå runt tills alla barnen har blivit upphämtade. Barnen får även välja en färg till en ballong som vi ska blåsa upp. Idag valde Charlie en orange ballong, då får man blåsa i vattnet samtidigt som man backar bakåt. När ballongen är tillräckligt stor så smäller den, då tar man upp barnet ovanför ytan och sen 'slänger' i barnet i vattnet så att det plaskar och då ska man säga phhhhyyy osv. Vi gör alltså en hel del under den lilla halv timmen som vi är där😅 Man blir mer eller mindre döende i kroppen.
 
När Charlie somnade i vagnen satt jag med musik i hörlurarna och bara njöt av tystnaden. Vi gick av vid Täby centrum för att möta upp min mamma och min syster Josefine. Dom skulle på Black friday och vara barnvakt till Charlie under dagen / inpå kvällen så jag kunde åka iväg med min pappa in till stan. Jag gick runt i centrum i ca 2 timmar innan jag åkte vidare med pappa som kom efter någon timme. Under tiden som jag väntade på pappa gick jag runt med resten av familjen och kollade på lite grejer. Hittade dock inget som jag fastnade för! När Charlie vakande till liv fick han hoppa runt på golvet inne i centrum. Alltid lika roligt att se människornas reaktioner när dom ser Charlie ta sig fram! 
 
Idag var det inte lika många hat kommentarer sen senast. Idag kollade alla och log, visst så små fnissade några men det skakade jag av mig tack och lov!
 
När min pappa kom till centrum vid halv tre åkte vi in till stan för att gå på spökvandring. Haha ja ni läste rätt! Spökvandring!😍 
Förra året fick min pappa en farsdags present på buggy racing som aldrig blev av. I våras när vi ville boka en tid så var den aktiviteten borttagen så vi glömde mer eller mindre bort det. Tiden gick och tillslut hittade jag spökvandring i Gamla stan! Kan ju säga att det var nog det tråkigaste jag någonsin har gjort i hela mitt liv.. 
Först fick alla samlas utanför Nobel museumet för att den gå runt i Gamla stan för att höra och se gamla gränder där bland annat Stockholms blodbad skedde. Vi fick även gå in i en gränd där en dansk snubbe drog sina 'offer' till blodbadet. Lite coolt ändå men hela upplevelsen var stressigt! 
 
Alldeles för stora grupper, det var endast 3 olika skådespelare som dessutom var utklädda till 'döda mäktiga människor' från förr. Dom pratade alldeles för lågt så man knappt hörde något.. Annars var det ganska trevligt att få höra och få lära sig lite mer om Stockholms innerstad😊 Sen så hade jag ju pappa som sällskap så det gjorde ju allt mycket roligare♡ 
 
På vägen hem får jag ett telefonsamtal från min mamma som ringer för att berätta att Charlie har spytt ner hela sig själv.. Någon minut senaste ringer hon upp igen och säger att Charlie har spytt igen och har fått magsjuka delux! Fick ju panik.. Ville bara hem till min sjukling♡ 
Möttes av en seg liten pojke som satt i duschen och spydde i knät.. Som tur så hade jag min syster där som hjälpte till medan jag bäddade rent i Charlies säng och förberedde med påsar och blåbärsdryck! Charlie fick komma upp och somnade mer eller mindre direkt😔 
Sen dess har Charlie spytt några gånger, dock har ingen kommit upp då han är så tom i magen. Han får ta små klunkar av blåbärssoppan när han vaknar till så han inte torkar ut helt♡ 
 
Inatt kommer jag knappt få sova, kommer ligga på helspänn för att inte missa något. Sover jag, då sover jag.. Får hålla ögonen öppna så jag inte missar♡ 
 
 
 
Till top