25/8

Random / Permalink / 0
Godmorgon, jag hann aldrig skriva något igår! Gårdagen var jag i full gång hela dagen, kollade knappt på mobilen under hela dagen! Igår morse gick jag o Charlie till dagis, därefter gick jag hem och fixade i ordning mig. Hade undervisning igår vid tio tiden så jag åkte dit i solskenet, var lite ångestfylld men det gick bra. När jag kom in i klassrummet satte jag mig längst bak och fifflade med mobilen innan vi började. Undervisningen var en repetition från tisdags, hade ingen aning om vad det handlade om med tanke på att jag var hos tandläkaren i tisdags. När våran lärare sa att vi skulle berätta om oss själva stelnade jag till is.. Det värsta jag vet när det kommer till skola och undervisningar överhuvudtaget är när man ska stå inför en hel klass och prata, själv. Det är något utav det värsta jag vet. Har alltid haft en skräck inom mig när det är såna lektioner och igår så dök det upp igen.. Vi fick sitta på våra platser och prata högt så alla hörde. Man skulle berätta om sig själv, intressen, jobb tankar osv på 15 sekunder! Som tur så behövde jag inte göra det. Den övningen handlade mer om att man skulle öva in sig inför en snabb presentation vid en intervju. Dock så valde jag att inte genomföra det med tanke på att jag har stor scenskräck. Tanken på att man gör bort sig eller att folk kollar snett och skrattar åt en.. "skolrelaterat"
 
När alla förutom jag hade berättat om sig själv fick vi prata om fördomar. Vilka fördomar vi människor ofta stöter på, hur vi tänker och ser på samhället! Våran lärare gav förslag på några som är som mest utsatta för just fördomar, som muslimer, judar, nazister m.m. Sedan satt vi och pratade om dom som stod på tavlan! Olika media som går ut med si o så om dittan o dattan. Orkar inte förklara hur samtalen gick då jag inte vill skriva ut något så att folk tar saker på fel sett eller likande men vi pratade iallafall om fördomar om iprincip allt! Efter det fick vi sluta!☺ 
 
Jag åkte hem direkt i ösregnet och hämtade ett papper hemma och som skulle kopiera för att lämna till ett jobb som behövde en referens, från mitt sommarjobb från 2015. Åkte hem, gick till biblioteket här i Gribbylund och kopierade. Sen tog jag bussen till Vallentuna där kontoret ligger för mitt "jobb". Postade brevet och vände tillbaka till busstationen i Vallentuna. Fick vänta i 25 minuter på att bussen skulle gå så jag köpte mig en cola och satte på musik i mina hörlurar och bara njöt!😄 
 
Åkte till Arninge med 524 från Vallentuna. Tog en spontanare dit för att köpa ett yngelkar till mitt lilla yngel som jag hittade för 3 dygn sen! Har varit så osäker på att den hade överlevt. Hade inte sett ynglet på 1,5 dygn.. Köpte ett yngelkar iallafall till en av honorna som ska yngla vilken dag som helst! 
 
Sprang bara in till djurmagazinet och köpte karet och sen gick jag till bussen. Självklart skulle inte bussen gå förens om 20 minuter så jag satte mig på en kundvagn som låg på marken. Klockan tickade på. Bussen skulle gå 14.30 prick. Kom bussen? Nej självklart inte. Klockan blev mer & mer så jag ringde min pappa för att se vad som stod på. Pappa jobbar på bussverkstan så han kan se hur det är med trafiken. Vilka bussar som är inställda o vilka som är försenade osv. Ringde till pappa och han kunde inte se vad som stod på, precis då kom bussen, 17 minuter försenad..😣 Det var bara att springa på bussen innan mobilen skulle dö. Jag åker på bussbiljett på mobilen så det var bara att skynda sig fram innan den dog! När min mobil når 5% blir skärmen även kålsvart så man ser knappt något heller!!😂 
 
Jag tog bussen direkt till Charlies dagis och hämtade honom. Tidigare när man har hämtat Charlie så är det alltid skrik & gap när man kommer. Ingen för röra honom, han ska sitta kvar och leka, ostörd! Men den senaste veckan har Charlie blivit överlycklig när han har kommit. Så fort han ser mig så säger han mammmma och kramas! Charlie ska komma upp i famnen och krama om en runt halsen😍 Så mysigt & man blir alltid lika glad när han är sån♡ 
 
Vi packade ihop våra saker och gick hem till min mamma som väntade på oss. Vi skulle åka till centrum för att möta upp Nettan, Issa och en liten pojke i Charlies ålder, för att äta middag o ta en liten shoppingtur.
När vi väl kom till centrum så mötte vi upp dom andra. Vi gick till The publik och tog en varsin dricka, jag tog cola medan resten tog en cider var. Charlie och lill pojken som var med satt tillsammans o lekte med bilar som både hade med sig! 
 
Satt inte kvar så länge på The publik utan vi gick och åt middag istället!! Vi åt på Cali Burger! Världens godaste hamburgare och pommes! Fruktansvärt gott, fräsch mat och hemmagjord pommes med potatis, perfekt krispig & mycket salt! Rekommenderar starkt😊 
Charlie fick en hamburgare och lite pommes, dock så åt han en tugga av börgaren o någon pommes. Resten var bara blä fy usch.. När vi var klara med middagen så tog vi med Charlies pommes som han kunde knapra på i vagnen istället! Då äter han iallafall😅 
 
Vi gick in i centrum och shoppade lite. Jag kollade mest runt för att se vad man kunde köpa till Charlie som är lite varmare inför hösten och vintern! Hittade en hel del prylar som jag bara vill ha😍 
Det var jackor,  mössor, koftor, enstaka byxor!! Himmelriket😄 Köpte ingenting utan jag fick ögonshoppa istället.
 
Vi gjorde inte så mycket utan vi gick mest runt, köpte lite kläder till lill pojken som var med. Snackade lite skit, mamma införskaffade lite prylar till hennes Göteborg resa. Ja det var ungefär det som hände igår! 
 
Vi åkt hem vid halv sju bussen. När vi väl kom hem fick Charlie lägga sig i sängen och somnade rätt så fort. Jag och mamma kollade på det nya avsnittet av Tunnelbanan och la vi oss. Var helt slut efter dagen, så trött efter att ha hållt igång hela dagen lång! 
Till top