Ny kärlek?💞

Personliga inlägg / Permalink / 3
I am back.. again.. Jag har inte haft något blogg sug och har dessutom inte haft något att uppdatera heller. Lite tråkigt för det är alltid kul att få skriva av sig då och då men det är tråkigt när följare försvinner men några av er är kvar än! Det tackar jag mycket för♡ 

Jag tänkte skriva lite random bara inget särskilt direkt. Bara då uppdatera lite här iallafall, Charlie har gjort små framsteg med sitt tal. Han har börjat prata mer och mer, och mer är på G. Han har lärt sig att säga bajs och han vet också när han gör sitt behov. Då kan han säga bajs och sen sniffa med näsan så man förstår att han har gjort nummer två! Enklare och snabbare nu när han vet vad bajs är och när han väl gör dom behoven😊 

Han kan orden; Mamma, pappa, bajs, mer, bil,  katt, hund(wow), kaka, pippi(fågel), bip(Minion), aj, börjat små säga mormor, lampa, nea(linnea, Charlies moster), skor/sko, napp/bapp, öra/örat. Sakta men säkert så börjar orden kommer mer och mer. Han förstår också när man säger mormor och morfar, då brukar han leta efter dom. Han säger även skor till hans ortoser vilket är sjukt gulligt, speciellt när man ska ta på dom. Då kan han skriva till, skooor😍 

Han har också börjat stå mer med hans nya ortoser som förhoppningsvis ska lära honom att träna balansen. Gåendet i framtiden och få stå rakt så han tränar både bål och rygg😊 Han behöver träna massor som vi ska knåda ihop så han blir bättre i allt tills nästa år! Sen så kommer han ju också få bli gipsad under en period under januari/februari månad och därefter operation. Så vi får se hur det blir då med hans stående inkl gående. Förhoppningsvis så blir allt mycket stabilare för honom och mycket enklare. Håller tummar och tår👍 

Mer än så har det inte hänt för charlies del. Han har börjat gå och lägga sig lite senare vilket har lindrar hans skrikande på nätterna. Funkar galant, förut gick han och la sig vid halv åtta, åtta. Nu lägger han sig någon gång mellan halv nio och nio vilket har fungerat mycket bättre under nattningen. Han somnar fortare och han sover en hel natt utan skrik och gnäll så jag får mer sömn och Charlie! Det tackar man ju inte nej till😆 
--- 
Jag själv mår bättre än innan, jag känner mig stabilare och gladare i själen. Börjat äta lite mer under dagarna men vissa dagar blir jag utan mat helt för att kroppen skriker nej! Men jag är på god väg till att äta mer. Jag har skurit ner på portionerna vid varje måltid men jag får iallafall i mig lite mat. 

Under ca 1,5 vecka så har jag skrivit med en underbar kille som jag verkligen har fastnat för. Vi är gamla vänner från förr och har haft sms kontakt sen dess under ca 5-6 års tid. Nu har vi börjat skriva mer och har börjat utveckla en liten romans! Vi tar det långsamt för att jag vill lära känna honom bättre och för att jag vill veta om han är tillräckligt bra med Charlie. Han har sovit här i snart tre nätter, han är ur gullig mot både mig och Charlie. Han hjälper till och badar och matning, leker och pratar med Charlie. Hur snäll o h gullig som helst! 

Igår kväll när snön kom (äntligen) så drog han vagnen åt mig i snödrivorna! Han bad och såg till att Charlie var tillräckligt varmt klädd😍 Såna killar är ju do die for😍 Vi har kommit varandra närmare sen han fick träffa Charlie, vilket jag tror får han att inse att hans gamla liv bara är skit och att han kommer få det mycket bättre med mig och Charlie. Stadga sig och få börja om på nytt tillsammans med oss💞 

Jag mår som sagt bättre nu när han har är med i mitt liv, så mysig kille och en väldigt kramgo en! Det tackar man aldrig nej till! 

Följ mig gärna på snapchat; Yohannatheshit
#1 - - Ronja:

Glad för din skull :)
Åh va gulligt, min brorson pratar lite också, barnvaktade han i fredags till lördags å när han hade gjort eller skulle göra nr 2 så sa han bajs å tog sig på rumpan haha, jätte söt

#2 - - Efva:

Roligt att du hittat en sån fin kille. Det finns inte många av den sorten.

#3 - - Minja:

Vad tycker Charlies pappa om den nya killen?
Oavsett vad han tycker så är det viktigaste att du och Charlie är lyckliga!
Jag är glad för din skull, du förtjänar någon vid din sida som behandlar både dig och Charlie som det mest värdefullaste.
Kram till er ❤️

Till top