Sjätte operationen..

AMC, Random / Permalink / 2
Herregud vad länge sen som man satt framför en dator för att skriva ett inlägg här på bloggen..
Känns lite annorlunda och lite smått jobbigt att skriva, är inte van att skriva på samma sätt som tidigare när jag var som mest aktiv. Mycket har hänt sen sist jag la upp något här, främst så bor jag och Charlie tillsammans med killen som jag träffade i början på 2018. Kommer ni ihåg när jag uppdaterade er om Charlies vistelse på barnakuten när han var nyopererad? Då var killen med oss under tiden som vi var inlagda på akuten. Snart ett år sen som Charlie opererades och snart är det en månad kvar tills nästa operation. I mars i år blir det en sjätte operation som kommer bli i höger armbåge och handled. Känns tufft att det snart är dags igen för en sjukhusvända med operation, dock är det ju för något bra så en liten del utav mig är ändå lättad. Lättad framför allt att den här operationen kan hjälpa honom när han blir äldre med det vardagliga som vi alla gör varje dag som han kanske inte kan göra när det väl är dags för att hans armar eller handled låser sig, t ex att bära ett glas eller mugg, är idag en liten utmaning för honom. Absolut kan han dricka själv men det kanske underlättar för honom i framtiden om handleden är mer "mjuk" istället för stel. Vet inte hur jag ska förklara för att ni ska kunna förstå hur jag tänker till punkt och pricka.

Jag tycker att för varje operation blir det jobbigare och mer påfrestande dels för att Charlie blir ju mer medveten om vad som försiggår. Han förstår sig på smärta mer och idagens läge kan ju faktiskt säga till om det gör ont vilket han inte har kunnat göra tidigare. Det känns mycket bättre att han är mer medveten om allt, tidigare har man ju inte kunnat hjälpa honom på samma sätt för att han inte riktigt har kunnat förklara sig, som t ex vart det gör ont eller vad han vill att man ska göra för att han ska komma på andra tankar. Det enda jag hoppas på denna operationen är att den blir lyckad.. Risken finns ju så jag hoppas att jag och Charlies pappa har fattat rätt beslut om denna operation.
 
#1 - - Efva:

Så roligt att höra av er igen. Håller tummarna för din lilla prins så allt går bra!

Svar: Tack, roligt att du hänger kvar här :)
Johanna

#2 - - Lisa:

Så roligt att läsa!
Jag har varit inne lite nu och då för att se om du har uppdaterat bloggen, och nu äntligen så kom det ett inlägg, tusen tack för det :)

Svar: Tack själv för tålamodet :D
Johanna

Till top