Min familj♡

Personliga inlägg / Permalink / 0
Fick en fråga tidigare om hur min familj ser ut & hur dom är som personer så håll i er för den rätta sanningen bakom detta dårhus!😅
 
Jag kan börja med den äldsta i familjen som tyvärr inte bor hos min mamma. Det är självklart min pappa jag pratar om, ni som inte förstod de, så är mina föräldrar separerade sen 14 år tillbaka ungefär. 
 
Min pappa är en hjärtgodad person som vill alla medmänniskor väl på alla plan! Pappa är den person som hjälper gamla tanter av och på bussarna. Ger dom få kronorna han har till hemlösa när han går förbi dom på stan (Stockholm). Han bär alltid ett leende på läpparna och brukar ge från sig ett fnissig ljud när han ler. Pappa är den som alltid lyssnar på mig när jag behöver lätta på hjärtat eller behöver en kram. Får tårar i ögonen när Charlie gör framsteg och släpper allt när jag och Charlie ligger inne sjukhuset. Han gör en sällskap på sjukhuset i dagar om jag verkligen behöver det utan att ens blinka vilket berör mig allra mest❤️ 
Min pappa har det inte lätt med ekonomin men när han väljer att komma till sjukhuset istället för att jobba vet man verkligen hur mycket man betyder för honom!❤️
 
Förutom de som står ovan så finns det en hel rad av positiva saker som man vill kasta ur sig men så skulle listan göra sig lång! 
 
Hur är pappa som person annars om man bortser från det som står ovanför? 
 
En 40 åring gubbe som älskar att hålla på med växter & odling! Hela hans balkong och fönster i både vardagsrum och kök är täckta av allt möjligt! Favoriten är chili och tomater i mängder😅  
Förutom odling tycker han om datorer, tv / konsollspel, gå på bio, ta en promenad inne i stan, historia(orkar inte skriva ut vad exakt men listan kan göras lång). 
Nästa person som bara är några månder yngre än pappa är min mamma. En glad & sprallig dam i sina bästa år kan man säga! Jag bor tillsammans med mamma och har gjort det i många år och man har till 90% av tiden aldrig tråkigt när hon är hemma! 
 
Min mamma har en sjuk humor som lätt smittar av sig på alla sätt. Hon är den som ställer upp för den som behöver hjälp vad det än gäller. Mamma är den som skiter i sitt jobb om Charlie ligger inne på sjukhuset om det skulle behövas! Hon gör allt för Charlie❤️
 
Förutom de så är hon en glad prick som spenderar mer än halva sin tid på sina två jobb, inom psykiatrin och en anstallt i Täby. 
 
Min och mammas relation har verkligen vuxit sen jag fick Charlie. Innan han var född kunde vi två inte vara i närheten av varandra för det ledde alltid till bråk! Efter att Charlie föddes fram tills idag har vi vuxit upp båda två och har skapat en bästavän relation som mor och dotter. Ibland åker vi iväg på kryssningar tillsammans, ibland åker vi iväg på äventyr med Charlie, åker in till stan och shoppar eller så sitter vi bara hemma en kväll och myser framför tvn. Det är alltid roligt att umgås med mamma, det är sällan som vi hamnar i tjafs och om det händer så varar det bara i några timmar och sen blir vi vänner igen. 
Nästa person är min syster Josefine som man knappt ser nu för tiden.. När vi var yngre umgicks vi varje dag men dom senaste två åren gör vi aldrig något tillsammans om Charlie inte är med, lite tråkigt faktiskt.. Hon har sitt liv med hennes flickvän dock så bor dom ju fortfarande här hemma men vi har inte alls samma relation längre. 
 
Josefine är också en positiv & glad tjej som skrattar mycket, löjlar sig något så brutalt! Hon har en riktig sjuk humor som alltid får en att le när hon får sina ryck! Det absolut bästa med henne är hennes kärlek och omtanke gällande Charlie. Så fort Charlie kommer hem från Christopher springer alltid jag och Josefine mot dörren, försten dit😇 När Charlie är hemma umgås hon alltid med Charlie vilket värmer mitt hjärta. Så fort det gäller Charlie är Josefine som mamma, hon slänger sig på mobilen för att höra hur det har går / gått. Hör hon mig bli förbannad i telefon och om jag nämner Charlies namn så vet jag att Josefine lyssnar på mig och kommer fram efteråt för att fråga vad som har hänt. Gäller det Charlie så står Josefine redo med kärlek och omtanke❤️
Och så kommer vi till nyblivna tonåringen, Linnea! 
Finns inte mycket att säga om henne då vi inte alls går ihop eller umgås. 
Ni vet nog hur tonåringar är ni borde nog förstå hur en 14 årings attityd är som jag verkligen inte tål alls. 
När vi väl kommer överens är hon trevlig som svarar på tilltal när man pratar med henne, hur som helst, även om vi inte kommer överens så umgås Linnea väldigt gärna med Charlie. Dom två kan sitta och leka med bilar, kolla på ipaden, bada tillsammans, åka på små utflykter med min mammas sällskap!! 
 
Linnea är väldigt mycket för sig själv och sin telefon. Badfreak som kan bada i tre timmar, älskar att lyssna på musik och pyssla med smink💄
Sist men inte minst, BUBU😍😍 
En riktig charmknutte som alltid har ett leende på läpparna förutom när man väcker honom på morgonen eller efter en tupplur under dagen. Annars är Charlie en liten pojke med spring i benen som aldrig sitter stilla och en glädjespridare som älskar att få folk att skratta! Ingen kommer undan när Charlie är i närheten, han både syns och hörs när han är ute speciellt när han promenerar med som rullator😍 
 
Charlies favorit intresse är ju hans bilar som finns i mängder! Så fort han ska lämna hemmet ska han ha med sig minst en bil, det spelar ingen roll om det är till dagis eller om vi bara ska till Ica, en bil ska ändå med. Annars tycker Charlie om att bada, kolla på film på sin ipad, vara på dagis, gå med sin rullator, äta godis, gå på bio och busa genom att gömma sig när han hör att man ropar hans namn eller när han hör att man kommer mot honom. Antingen slänger han sig i sängen och gömmer sig eller så sätter han sig bakom en gardin som är i vardagsrummet😅 
 
Charlie är stjärnskottet här hemma som alla ska leka med eller krama på! ibland kan man tycka att alla är för på honom men så länge han accepterar det så gör det mig inget.
 
Mammas solstråle❤️
 
 
 
Till top