Fortfarande dålig

Random / Permalink / 2
Under torsdags morgon fick vi bekräftat av barnakuten att Charlie har halsfluss med en blandning av förkylning. Vi fick med oss kåvepenin som är antibiotika, Charlie har fått det tidigare. Då gick allt om smort när det var dags för medicin. Nu för tiden så vägrar Charlie ta allt som har med medicin och göra! Så fort han ser en spruta eller att en gummihandske åker på får han mer eller mindre panik.. Dom här dagarna som Charlie har fått medicin har väll inte varit dom lättaste dagarna. Igår var det första gången som han fick i sig allt, tyvärr fick jag klämma åt kinderna då han blir tvungen att svälja.. Känns hemskt att se honom lida så fruktansvärt mycket men det är ju för hans eget bästa. Jag vågar inte ta i för att jag inte vill se ut som en misshandlare i hans ögon även om han kanske inte tänker så. För mig känns det som att jag bryter mot alla föräldrars lagar genom att hålla i Charlie inkl trycka ihop hans kinder..😕 
 
Tidigare har jag hållit i Charlie och i hans huvud, mer än hälften har han spottat ut.. Igår tipsade min mamma mig hur jag skulle göra. Tryck in kinderna så att Charlies mun blir som en avlång nolla. Kändes hemskt men det funkade, kom ett skrik från Charlie men han måste bli bättre.. Han äter ingenting, sover okej, hostar och snorig till något för jävligt! Ögonen har även blivit värre.. 
 
I torsdags morgon sa läkaren på akuten att man inte behövde ge något för ögonen. Då hade Charlie knappt något ögonbajs (ögon inflammation). Igår kickade den in brutalt! Ögonen klibbade ihop. Ögonbajset är överallt och super svullna ögon! Jag har ögondroppar som rengör ögonen och jag tvättar ögonen 2 gånger om dagen, morgon och kväll för att inte vara där och pilla för mycket! Usch stackarn♡ 
 
 
#1 - - Lisa:

Åh men lilla Charlie! Hoppas sötnosen blir frisk och kry snart!
Varför bloggar du inte så ofta längre?

#2 - - Anonym:

Hur går det med ditt jobb?

Till top