Mitt ärr

Förlossning, Graviditet / Permalink / 0
Som nästan av alla ni redan vet så föddes Charlie med kejsarsnitt. Han blev planerad i vecka 38 ungefär men han valde att komma ut i vecka 35+4. Som tur mådde ja dåligt och hade blödningar så jag åkte till Karolinska förlossningen och kollade upp det och då visade det sig att jag var öppen 4 cm och då blev jag genast inkörd till ett sovrum i väntan på akut snitt morgonen efter. Klockan 09.00 var jag nere i operations salen och var redo att få äntligen se mig son. Jag klarade att inte ta sprutorna i ryggen och blev därför sövd och fick aldrig vara med i medvetandet när han föddes. Det var en besvikelse att inte få vara med i "verkligenheten." Men när jag vaknade efter att ha sovit i ca 2 timmar rullades jag upp till neonatalen där min älskade lilla son på 2614g låg i en liten säng med gips på benen som stod rakt ut i luften. Han var så söt, så liten.. Jag var inte där en 10 minuter för att jag somnade hela tiden efter både narkosen som satt kvar och sen var jag drogad av morfin. 

Dagen efter fick jag för första gången se mitt snitt och få vad jag hatade det.. Det var så ruttet, fult, blodigt men idag älskar jag mitt ärr! Det gav mig min fina son nu på nästan 8 kg och nu är han hela 10 månader, 2 veckor & tre dagar gammal. Ren kärlek fast han är en jävel på att skrika, gnälla och göra mig galen! 
Jag visar upp mitt ärr med glädje för er alla, jag skäms inte ett dugg! 






Till top