NorrtĂ€lje🎉

Random / Permalink / 0
IkvĂ€ll har jag umgĂ„tts med min familj i NorrtĂ€lje för att fira min mormor med middag. Min kĂ€ra mormor och morfar flyttade frĂ„n TĂ€by för nĂ„gra mĂ„nader sen och bosatte sig i underbara NorrtĂ€lje♡  
De Ă€r sĂ„ hemtrevligt och en sĂ„n mysig miljö ute i NorrtĂ€lje att man verkligen njuter av tillvaron dĂ€r ute. Jag Ă„ker knappt till mormor och morfar lĂ€ngre pĂ„ grund av min Ă„ngest men idag stod jag pĂ„ mig och Ă„kte dit trots min rĂ€dsla. Man fyller bara Ă„r en gĂ„ng i livet! Fick Ă€ven ta med mig Charlie dit Ă€ven fast de Ă€r Christophers vecka, men som sagt man fyller bara Ă„r en gĂ„ng om Ă„ret♡ 
 
Resan dit var pain in the ass. Vi kom fram iallafall helskinnade och glada. Jag var riktigt stolt över mig sjĂ€lv som lyckades ta mig dit med buss som skulle ta en timme. Som tur var min medicin med C H A R L I E♡ 
Han lÀttar alltid upp stÀmningen fast man fÄr tjata pÄ honom nÀr han gÄr loco med sin rullator. Han ger sÄ mycket kÀrlek men framför allt kÀrleksfulla och spontana kram&puss attacker som fÄr att vilja skrika av glÀdje! 
 
Vi kom till NorrtĂ€lje vid fyra ca och tog oss ett varv inne i stan tillsammans med min mamma som Ă„kte buss med oss. Resten av gĂ€nget Ă„kte tidigare pĂ„ dagen sĂ„ vi skulle möta upp dom lite senare. Under tiden gick vi till Lekia, drömvĂ€rlden för en liten kille som Charlie! Allt skulle man ha och nĂ€r han vĂ€l skulle vĂ€lja en bil som han skulle fĂ„ av min mamma kunde han verkligen inte vĂ€lja.. SmĂ„barn och deras leksaker.. De fanns sĂ„ mycket att vĂ€lja pĂ„ sĂ„ hans huvud gick sĂ€kert pĂ„ högvarv. Tillslut valde han en motorbĂ„t som man kan ha i badkaretâ˜ș
 
BĂ„ten inköpt sĂ„ vi vandrade vidare och mötte upp Josefine, Linnea, Liesel, mormor & morfar. Sen gick vi mot hotellet dĂ€r vi skulle Ă€ta middag. Hotellet lĂ„g precis vid NorrtĂ€lje hamnen och uteserveringen var riktigt mysigt med vattnet nedanför😍
NĂ€r middagen var uppĂ€ten tog vi en liten promenad runt i stan och hittade en vacker fontĂ€n som vi stannade vid. Min mormor fick öppna sina presenter och Charlie fick kĂ€nna pĂ„ vattnet (jag och Charlie stĂ€nkte vatten pĂ„ varandra sĂ„ vi hade de roligt iallafall😍). 
Efter promenaden Ă„kte jag och Charlie hem. Alla affĂ€rerna var stĂ€nga och de tar ju sin tid att Ă„ka hem kommunalt sĂ„ vi beslut oss för att Ă„ka Ă„t varsitt hĂ„ll. Jag och Charlie tog första bĂ€sta bussen hemĂ„t och myste framför FĂ„ngarna pĂ„ fortet♡
Till top