Försöker ta mig fram

Random / Permalink / 0
Dagarna och tiden går fort fram medan jag tar små steg fram i rätt riktigt, även om jag inte riktigt har fått 100% kontroll på sina tankar som kommer och går i vågor. Jag tar små steg fram och de känns otroligt j#vla skönt att vara på rätt bana. Ibland kan jag ofta fastna och grubbla på mina tankar som kan göra mig illa till mods och lite rädd. De är något jag försöker koppla bort och försöker se de ljusa i livet och de är ju Charlie! 
 
Under dom här månaderna som jag har varit i min egna lilla "värld", har jag stött bort allt och alla ur mitt liv för att jag har mått så dåligt och jag har inte velat visa mitt mående för andra runt omkring mig. Har inte velat visa mig svag, på botten, ensam, rädd för att jag har alltid sett mig som en stark person med en förjävlig attityd som kan stå upp för mig själv. Dom senaste månaderna har jag varit så långt borta från "verkligheten" att jag bara har legat i sängen hela dagarna och svällt mig själv.. Min kropp har tagit väldigt mycket stryk av min svält och självklart för att jag inte har varit aktiv med att röra på mig. Jag började få kommentarer om jag har börjat utveckla ätstörningar av min kurator, mina revbenen började synas, magen kunde jag inte ens trycka ut, fe tog liksom fysiskt stopp. Naglarna blev sköra och jag fick svamp i naglarna också vilket jag aldrig har haft förut 
Magen krånglade ännu mer vilket gjorde att jag vägrade att äta för att undvika olika situationer som jag vet kan leda till ångest & eventuellt panikattacker.. Listan kan göras mycket längre.. 
 
Jag mår bättre idag än vad jag har gjort tidigare mycket för att jag och Charlie äntligen har flyttat till min pappa. Flyttlasset gick för en vecka sen ca och fy fan vad jag trivs även om de är ovanligt tyst men jag ska verkligen inte klaga! Charlie börjar att trivas ju mer han är här. Han behöver ju också komma bort från Gribbylund och allt stök där även om vi båda älskar att umgås med alla där hemma. Flytten kommer göra oss gott😊
 
De har hänt mycket under dom senate två veckorna hos oss båda, trots allt mitt psyke och mitt mående! Nu har jag alla möjligheter att reda upp mitt liv i lugn och ro med hjälp av pappa som själv lever med psykisk ohälsa och av Charlies energi! Än så länge rullar de på♡ 
 
Till top