L Ä K A R E N

Psykisk ohälsa / Permalink / 1
Imorgon ska jag äntligen till en läkare efter många om och men.. Jag har redan kommit upp i högkostnadsskyddet vilket jag skäms för men så blir de när man lider av ångest & hälsoångest, tidigare kallats för hypnokondri! Det är en hemsk sjukdom som tar extremt på psyket men imorgon ska jag till en läkare på vårdcentralen för att en gång för alla få stopp på mitt grubbleri. Jag ska be om att få ta prover för att ge svart på vitt att min hälsa är bra om man bortser från ångesten. Ibland får jag för mig att jag lider av deverse sjukdomar vilket egentligen inte är troligt men när man väl har fått för sig att man är "sjuk" är det svårt att bara kasta bort de från tankarna. Det blir som ett grubblade för att man typ framfallar symtomen som till sist stannar kvar för att kroppen "vänjer" sig vid det.. 
 
Största anledningen till att jag ska till läkaren är för att jag vill få en remiss till KBT. Tidigare under veckan ringde jag in för att rådfråga hur man ska gå tillväga och fick till svars att läkaren kan ge en remiss till en klinik eller psykoterapeut! Eftersom jag ska ha Charlie på heltid inom tre veckor måste jag gå ett steg längre för att de här ska funka och förhoppningsvis få mig att släppa lite på grubblande och få professionell hjälp. Jag har gått hos en kurator hos min husläkare men de har liksom inte gett mig någonting alls, mitt sinne har inte blivit bättre eller mildare just därför söker jag nu professionell hjälp i hopp om att jag ska bli bättre. 
 
Att lida av emetofobi och kontrollbehov när de kommer till min kropp har gått alldeles för långt och jag är mer eller mindre klar med skiten! Dags att börja leva på riktigt nu😊
 
#1 - - Nathalie :

Hej Johanna. Jag håller på med insamling till neonatalen.för att kunna köpa julklappar till familjerna som är där under jul. Jag undrar om du kan tipsa om det i här i din blogg el på insta? Jag skriver mer info när jag fått svar på detta. ☺. Kram

Svar: Absolut, hör av dig på Insta direct :)
Johanna

Till top