Rosa ortoser

AMC / Permalink / 0
Igår var jag ju iväg med Charlie och Christopher i Huvudsta centrum för att besöka TeamOlmed som gör Charlies ortoser. Samma natt låg jag vaken till klockan två för att jag inte kunde somna vilket resulterade att jag inte hörde mitt larm alls på morgonen. Vaknade tio minuter innan min buss skulle gå. Som tur så kunde Christopher plocka upp mig på vägen så jag kom iväg trots de!😊 
 
Vi mötte även upp Charlies sjukgymnast som oftast brukar följa med på dom här besöken för att kunna översätta "medicin" språk som vi inte riktigt kan! Dels för att förmedla vad för slags ortos som kan passa bäst för Charlie som vi föräldrar inte kan avgöra alls förens ortosen väl är klar. 
 
Vi fick ett rum, Hanna som vi har hos Olmed kollade på Charlies fötter. Mätte alla delar av fötterna, knäna, låren i olika vinklar som behövdes. Sen varvet dags för att göra avgjutningar och i samma veva som det var dags ringde min läkare upp för att boka en tid för min mage. Berättade mina symtom och hon kom fram till att jag troligtvis lider av magkatarr. Fick iallafall en tid nästa vecka så då ska jag göra en närmare kontroll med blodprover mm för att utesluta allergier som också kan ge dessa symtom. När vi hade samtalat klart gick jag in till Charlie som låg med Christopher telefon i ansiktet. Satte mig en bit bort för att inte sitta i vägen för Hanna som behövde komma åt. När hon var klar med dom långa avgjutningarna som går upp till Charlies ljumske tog hon dom korta som bara går upp till knäskålen satte hon sig på britsen. Passade på att sätta mig bredvid Charlie som inte alls var bekväm så jag frågade om han ville sitta i mitt knä istället vilket han svarade ja på direkt😍
 
Charlie satte sig i mitt knä och allt flöt på ganska så bra. Jag och Charlie satt och kollade i en bok om olika mönster som man kunde välja som ska vara på ortoserna. Som ni kanske inte vet så har jag en tradition när det kommer till gipsningar och ortoser. Charlies högra fot har alltid någon form av "flickaktigt" medan den vänstra foten har något "pojkaktigt". För mig är det självklart att pojkar ska få ha såkallade "flickfärger/mönster" och det får Charlie ha för mig. Så för att han ska förstå att alla mönster och färger får bäras av alla så har jag gjort så att Charlies högra fot får bära all form av "flickigt".
 
Charlie valde en med spindelnät med små spindlar på, jag valde en lite mer hippie style med många färger och hjärtan, fjärilar, en stor blomma mm. 
 
Christopher valde grå militär och en med grå bakgrund med hjärtan på. Kommer inte exakt ihåg hur alla såg ut😅
 
Kommer bli riktigt balla om jag säger så! Vi ska på prövning om ca 2 veckor och sen dröjer det ytligare en vecka tills vi får ta hem dom😊
 
 
Till top