En riktig mysdag♡

Random / Permalink / 0
I torsdags fick jag låna Charlie en stund så vi passade på att åka till Arninge för att pröva ut en ny vagn. Jag har länge velat byta den vagnen som vi har nu som är en Emmaljunga Scooter Air. Vill helst ha en svart vagn men jag har svårt att välja en modell som passar mig i smaken som även ger Charlie all plats som han behöver med benen. Hittade två vagnar som Charlie fick sitta i för att se hur han satt och hur det kändes att köra den med honom i. Jag är mest ute efter en vagn där man kan justera om sitsen så att Charlie kan ha ansiktet mot mig och även framåt så som han sitter nu i sin vagn! Super svårt att hitta såna vagnar som ligger inom pengakrävs. Ska fortsätta kolla runt men en ny vagn ska införskaffas inom en snar framtid😊 
 
Charlie har ju även börjat gå på pottan hos både dagis och hos Christopher så jag ska även införskaffa en potta. Passade på att ta en titt när vi ändå kollade på vagnar. En potta ska ju vara en trygghet för Charlie, så Charlie fick själv titta på alla pottorna som fanns. Färger, olika storlekar, låg / hög rygg osv. Fanns så många att välja bland men jag kommer välja en med hög rygg dels för att dagis har en så det känns mest tryggt. Med tanke på att alla andra barnen på Charlie avdelning använder dom inkl han själv så han borde känna sig trygg men en likadan bara att han får själv får bestämma färgen. Det står mellan en rosa och en blå potta. Charlie ville gärna ha en rosa så jag får suga på den karamellen tills mitt bankomatkort kommer så får han följa med själv och köpa en😊 
 
Våren är ju på väg äntligen och under sommaren kommer Charlie få vara fri från all behandling av operationer och gips. Vilket betyder att jag äntligen kan köpa riktiga SKOR som inte behöver anpassas efter gips som byts varje vecka. Inga operationer som ändrar fötternas vinkel så i år ska Charlie få riktiga skor som han ska få gå i!😍
I Arninge centrum har dom Dinsko så jag passade på att gå in dit bara för att kolla vad som fanns.. Åh putte vilka söta skor jag hittade!! Fanns inte så mycket men jag hittade ett par sandaler som var urgulliga och ett par blåa gympaskor. Jag ska även beställa ett par från Adidas som är i märket Adidas airmax! 
 
Hann inte med så mycket men vi gjorde de "viktigaste" innan det var dags att rulla hem igen. Innan vi gick hem gick vi förbi Ica och handlade lite mat som Charlie själv fick bestämma. Blev köttbullar som jag steker med grädde så det blir som ett tjockt lager på tillsammans med pasta. Innan middagen var serverad fick Charlie bada! Satt & lekte en stund, skvätte och lekte med bilar som Charlie alltid ska slänga ner från badkaret.. Lika kul varje gång..😇 Något som han däremot inte tycker om är att tvätta håret eller ens ha vatten vid huvudet. För att underlätta de fick Charlie själv tvätta håret och ta bort med duschslangen. Funkar ju iallafall utan skrik (video finns på instagram Yohannaistheshit). 
 
När badet var klart var det dags för middag, Christopher dök upp en stund efter de så då var det bara att pussa Charlie hejdå😟 
 
Till top