Nervositeten

Personliga inlägg / Permalink / 1
Imorgon är det dags för "inläggning" på kvinnokliniken för självaste aborten. Jag är så mega nervös att jag var tvungen att kräkas ikväll. Dessvärre så kom inget ut men har haft ett sånt illamående hela dagen och under kvällen var det mer eller mindre olidligt.. Känslan av att vilja kräkas men att man ändå är livrädd för själva känslan innan är så sjukt obehaglig. 
 
När jag känner mig illamående sitter jag helst för mig själv om jag skulle kräkas. För mig känns det bättre att kräkas när jag sitter för mig själv för då vet jag att jag inte kommer skäms inför någon om jag tex skulle kräkas mycket, om det skulle lukta illa. Man känner sig inte lika spänd på samma sett som om någon skulle sitta bredvid en. 
 
Går runt och ältar om morgondagen. Jag har läst så mycket om alla biverkningar som andra har gått igenom med smärtor, svindel, illamående, stora blödningar mm. Man blir ju skräckslagen och tänker på det värsta och ställer in sig på det värsta också.. Iallafall jag, om jag får drömma fritt om morgondagen så vill jag skippa illamåendet och kräkningar. Smärtan kan gärna vara som en mensvärk men inte mer än så för jag tål inte smärta och verkligen inte i magpartiet för jag har haft så mycket problem med min mage. Så fort jag känner av en smärta i magen så proppar jag i mig alvedon fast jag vet att det inte fungerar på mig hur ont jag än har! 
 
Jag vill bara må bättre, få tillbaka orken och intresset för att gå ut om dagarna utan att kroppen skriker nej. Ha viljan att ha Charlie hemma utan att man ska känna en press på sig själv att man måste gå upp på morgonen, måste laga middag, måste leka med honom.. Dom senaste veckorna har jag inte haft något intresse alls med att gå upp på morgonen för jag vet att jag bara kommer må pyton och bara ligga i min säng tills jag ska sova igen. Vill bara bli bättre fort så jag kan få tillbaka livsglädjen igen så Charlie får det lite roligare hemma hos mig♡ 
 
Ska strax upp, har tid klockan 07.15 imorgon bitti så jag ska försöka få lite sömn innan illamåendet kommer tillbaka.. 
 
#1 - - Anonym:

Det kommer gå jättebra. Det finns smärtlindring att få på sjukhuset Och de kommer att ta hand om dig på bästa sätt.

Till top