Lägg ner

Random / Permalink / 7
Kan ni sluta kommentera tack. Ni vinner inget på det och varför ska ni lägga er i mina val? Istället för att sitta och trycka ner mig så kan ni lika gärna sluta klicka er in på bloggen✌
 
Jag skriver ju att jag tog bort inläggen för privata skäl, förstår ni inte att något inte står rätt till då? Så snälla sluta trycka ner mig om ni själva har ett hjärta inuti er.
#1 - - Anonym:

Sluta skaffa barn som andra måste försörja.
Sluta skriv en blogg om dina korkade val som är öppen för alla att läsa. Tro mig, du kommer att behöva försvara dina val många gånger så det är lika bra att du vänjer dig.
Men jag kommer inte läsa igen. Mår illa av lata korkade människor.
Tyckte du var rätt beundransvärd som har stått upp för ditt barn och kämpat för hans skull, men beteendet nu, så otroligt naivt.
Jag har bättre saker för mig.

Svar: 👋👋
Johanna

#2 - - Jennifer:

Jag kan förstå andras kommentarer och deras provokation då jag delvis håller med. Men tycker inte att det är okej att folk anonymt ska sitta och trycka ner dig när du uppenbarligen redan har gjort ett val du trivs med och tycker passar dig. Ni som kommentarer har gjort er hörda nu och Johanna är medveten om era åsikter, räcker det inte? Varför fortsätta hetsa på någon ni vet inte mår tipptopp? Hur hjälper det henne?

Jag hoppas att allt går bra för dig, Charlie och nya bebisen. Jag önskar innerligt att du lyckas få ordning på ditt mående och gör det bästa av situationen. Du förtjänar stöd, oavsett om andra tycker att du gör korkade val. Alla är vi olika och agerar olika. Kram!

#3 - - Anonym:

Inte gravid längre? Det står liksom inte på din instagram längre

#4 - - Anonym:

Vem var pappan? De är jag mest nyfiken på. Jag tror att du kommer klara av ett barn till. De andra som tjatar tror fortfarande att du är jätte ung verkar de som. De är väl normalt att skaffa barn när man är 19-20 år. Ser inte vad problemet är. Är de att du inte mår bra alla gånger eller för att du inte har någon lägenhet?

Svar: Dom ser ner på mig just för att jag fortfarande bor hemma och att jag FÖR TILLFÄLLET bor hemma hos min mamma med 5 andra personer. Men människor verkar inte ha något vettigt i huvudet för att se framåt! Har förklarat tidigare att vi inte ska bo kvar hos min mamma just för att det är TRÅNGT! Vilket människorna inte verkar få in in huvudet.. Tyvärr.
Johanna

#5 - - Anonym:

Alltså det är ju ditt val hur du lever ditt liv. Bara för Att du väljer att skaffa barn som ung är det ju inget som hindrar att du utbildar dig och skaffar jobb sen. Olyckligt bara för barnets skull att pappan inte vill ha kontakt men det kan ju lösa sig med tiden det med.
Det jag undrar över är mest om du inte är orolig hur du ska orka två barn varav ett är handikappat och därmed mkt sjukhusbesök mm?
boendesituation tycker jag inte är nåt fel heller så länge du och din familj är överens. Önskar dig all lycka 💕

Svar: Orken har man, Charlie är hos sin pappa varannan vecka så där får jag ju ledighet från två barn. Bebis nummer 2 är planerad till september och då är sjukhusvistelserna kanske 1 gång i månaden eller 1 gång varannan månad istället för 1-2 gånger i veckan. På så sett är det skönt att bebis nummer 2 är planerad i höst när allt har lugnat ner sig.
Att ta sig till sjukhuset är inga problem då jag åker buss och tåg, körkort ska jag fixa innan dess så det är inga problem på så sätt☺
Johanna

#6 - - Elin:

Jag tänker mycket på boendesituationen, är det bostadsrätt eller hyres ni bor i? Alla hyresbolag har ju regler att hur många personer som får bo på just en yta, tex att i en 3a får det bo Max 5 personer osv :) ?

#7 - - annelie en mormor:

Hej
Jag tänker inte döma dig och dina val. Har bara funderat på om det är samma pappa eller blev det på kryssningen du var på.
Klarar du jobbet du fick nu när du är gravid igen?
Lycka till!
Annelie en gammal mormor

Svar: Hej, pappan kommer kan fortsätta hålla hemlig, men det är inte samma pappa som min son från tidigare. Jag har inget jobb så tyvärr så kan jag inte svara på din fråga😊
Johanna

Till top