Svaren

Frågor & Svar / Permalink / 10
 
Har du något bra tips på att klara av att gå igenom en graviditet. Tänker angående trötthet och illamående? Är i den situationen nu och vet inte hur jag ska klara av det.
-Hej! Nej tyvärr har jag inga tips på hur man ska klara sig igenom en graviditet med dess syntom. Jag hade turen (iallafall med Charlie) med alla dessa symtom. Klarade mig ganska så lätt undan förutom morgon illamåendet. Det enda jag gjorde när illamåendet väll kom var det så svagt att det mer eller mindre försvann när jag hade fått i mig något att äta eller dricka. 
 
Tröttheten kom jag däremot inte ifrån. Många gravida kvinnor har massvis med energi medan jag för det mesta sov mig igenom graviditeten. Tyvärr. Orken fanns inte. Kanske för att jag inte orkade bry mig om att röra på mig utan jag låg för de mesta hemma i hopp om att tiden skulle gå fortare. 
 
Det enda tipset jag kanske själv skulle ha valt om jag fick backa tillbaka när jag väntade Charlie skulle nog bli att äta bra och ha bra sovrutiner! 
 
Varför börjar du inte jobba som vikarie inom vården? Ingen utbildning krävs och jobb finns 24/7. Som vikarie kan du lägga dig tillgänglig vilka tider du vill jobba och det är bara att tacka ja eller nej när det kommer ett sms. Vad har du sökt för jobb?
 
Jag har sökt alla jobb som kan ha funnits ute, alltså på flera olika hemsidor. Till vissa företag har jag även skickat mitt CV flera gånger i hopp om att kunna få en chans. Har dessvärre inte gett något resultat! 
 
Menar du vikare inom sjukvården? Eller vården overall? Jag har som sagt letat flera dagar i streck på olika sidor, t ex arbetsförmedlingen, företagens hemsidor, metro, jobbsafari. Kan ha sökt allt ifrån städ, förskola, assistent, extra personal på olika företag, butik, lager, fritids osv. Inget som direkt har gett mig något förutom ett nej eller inget svar alls tyvärr. 

Det finns ju också vikariepool för förskola där de ringer dig samma dag eller en dag innan och frågar om du vill jobba. Finns en för TÄBY som jag arbetat för och det fungerar super! 
Jag har redan sökt olika slags jobb inom förskolor, lågstadiet och mellanstadiet utan reslutat. Vad heter företaget som du tänker på?😊

En annan fråga är: Hur såg det ut när du gjorde ett KUB test med Charlie?

Har du någon kille på g?
Nej.

Går det bra med livet?
Yes! För nu mår jag bra trots min kräkfobi och dessa jobbiga "tänkom tankar". Jag måste försöka få vardagen att fungera trots min fobi och just nu mår jag bra och livet rullar på. 
 
Det kan ändras imorgon eller om en timme, men här och nu går livet framåt. Har fått ett deltidsjobb i ett käk som kallskänka på ett ålderdomshem. Jag har gått på en till arbetsintervju på ett café här i Täby. Var där idag och provjobbade. Förhoppningsvis tycker chefen att jag gör ett tillräckligt bra jobb för att anställa mig som deltid eller iallafall tills vidare anställd men de är ju alldeles för tidigt att säga något just nu😊 
 
För övrigt är jag otroligt nöjd och stolt över mig själv!

Går det bra med G?
Vem är G?
#1 - - Anonym:

Tillsvidareanställning är ju fast anställning. Så det du strävar efter är ju tillsvidareanställning. Dock brukar många ha provanställning då men inte alltid så

#2 - - Vicktoria:

Bra frågor med bra svar :)

#3 - - Emma :

Fin blogg

#4 - - Emelie:

Så roligt med frågestund och att få läsa dina svar! 😊

#5 - - Jennifer :

Härligt att läsa dina svar :)

#6 - - Jenny:

Kul att läsa svaren :)

#7 - - Jenny:

Vilka bra frågor och svar :)

#8 - - Vicktoria:

Kul med frågestund :)

#9 - - Anonym:

Kul att läsa :)

#10 - - Emelie:

Kul att läsa dina svar! :-)

Till top