Händelse rik vecka

Psykisk ohälsa / Permalink / 1
I söndags fruktade jag att ha Charlie hos mig i en hel vecka. Rädd för att min ångest skulle bli för mycket för mig men det blev tvärtemot! Under den här veckan har jag haft både ups and downs på gott och ont. Har fått göra saker som jag tidigare under dom senate veckorna har upplevt som rädsla men denna veckan har jag verkligen försökt att tänka positivt och se allt positivt! Jag har gjort framsteg och hållit mig igång varje dag för att inte få ett break down. Under veckan har jag haft totalt två dagar som jag bara har velat ligga kvar i sängen men icke! Jag har verkligen försökt att anstränga mig för att må bättre och ge mig ut i friska luften för att bevisa för mig själv att jag är stark.
 
Jag har klarat av en sån här situation tidigare och dit ska jag igen även om det tar tid! Ibland får man må dåligt och det får man ju bara acceptera att man har såna dagar. Jag lyfter mig upp igen efter varje nedslag som jag stöter på. 
 
Min bästa medicin är Charlie. Med det så menar jag att utan honom vid min sida hade jag gett upp för länge sen! Men nu har jag någon att kriga för, någon som får mig att lyfta arslet från sängen. Någon som får en att vilja kämpa för. Hade jag inte haft Charlie denna veckan hade jag nog bara legat hemma i min säng och sovit bort dagen men den här veckan har fått mig att komma på fötterna igen! Jag tackar verkligen Charlie för den kraften han ger mig! Att se hans leende varje dag får en att vilja fortsätta göra framsteg, viljan att få livet tillbaka fast jag mår otroligt dåligt inombords. 
 
Nu i veckan som kommer har jag ett inbokat besök hos en kurator. Längtar faktiskt till det! Jag har alltid varit emot kuratorer och psykologer för att jag har bara dåliga erfarenheter av det, men nu har jag tagit steget in i rätt riktning för att må bättre. Förhoppningsvis skickar hon en remiss till Prima, som är en barn-vuxen psykiatri. Jag tror att det kan göra mig gott, få prata ur mig all skit som tynger ner mig och få reda ut allt som pågår i huvudet på mig. Bara ha någon som lyssnar på en, vilket inte många gör när det kommer till min omkrets förutom min pappa♡ 
 
Just nu känns livet bra men det är en lång bit kvar tills man är hel igen men jag är på väg dit! 
 
Tack Charlie för att jag har dig♡ 
#1 - - Anonym:

Har du dyslexi?

Till top