Frisk som en nötkärna

Psykisk ohälsa / Permalink / 4
Vilken härlig dag jag har haft idag.
Ovanligt nog är jag ovanligt pigg för att ha varit uppe sen halv sju imorse. Hade en läkartid vid nio imorse vilket blev en bra start på denna dag. Har under en veckas tid lidit av alla möjliga symtom som verkligen har drivit mig till vansinne inkl satts sig på min ångest.. Jag har haft världens nackvärk som har påverkat halva mitt ansikte, haft ansiktsdomningar, huvudvärk, ont vid tinningen, svindelattacker, blodtrycksfall och ostadighetskänsla till en förbannelse! Min ångest kikade igång direkt och tankarna flög omkring vilket gjorde mig "paranoid". Min värsta vän är google som jag alltid vänder mig till vilket man INTE ska göra om man är hypnotikondriker! Får för mig att jag har det ena och det andra hela tiden vilket ökar min ångest för varje dag som tillslut får mig att dränka mig själv i oro. Fick tillslut nog och sökte upp en läkare och idag var jag där idag. 
 
Trevlig läkare som äntligen tog mig seriöst med min ångest och hypnotikondri.. Fick göra en grund undersökning så det vara bara att klä av sig så att hon fick känna och klämma på alla möjliga delar på hela mig. Bland annat kände hon på alla muskler för att hitta den ömma punkten till mina symtom om nacke / ansikte. Jo tack hon hittade punkten i axeln som leder till nacken via en nerv som antagligen leder upp till lillhjärnan som skapar alla mina symtom.. Stress och fibromyalgi, inte så roligt och höra men jag förstår att jag har fått det med tanke på hur jag har levt sen i januari. Förståligt!
Jag är frisk som en nötkärna enligt henne vilket glädjer en själ som min😄 
 
Ska börja stretcha nacken & axlarna varje dag. Fick även rådet om att gå till en sjukgymnast eller massage, får se om jag tar tag i något utav dom. Psyket behövde den bekräftelsen för att jag ska kunna veta att det inte beror på något allvarligare! Fick därifrån med ett leende på läpparna🙂 
 
Fortsatte morgonen med att hänga lite i centrum tills affärerna öppnade. Gick runt lite för att främst utmana mig själv för att bevisa för mig själv att jag klarar det utan att få ångest! Stå upp för mig själv och bli bättre istället för att ligga hemma deprimerad dag ut och dag in! Var lite nervig för att jag var så snurrig i huvudet men det gick ändå. Små shoppade lite och gick förbi min pappas jobb en stund. Satt för det mesta och snackade skit om allt, prata lite om min ångest och mina små framsteg som jag har tagit dom senaste dagarna😇 
 
Känns skönt att få bukt på skiten men man ska aldrig ta ut glädjen i förskott, men jag känner mig piggare och mer klarare i huvudet vilket jag är tacksam för! Dont give up♡
 
Skönt att ha hållit igång hela dagen utan en break down. Stolt över mig själv och nu gäller det bara att hålla mig själv i schak!
#1 - - Anonym:

Perfekt. Då har du absolut inga ursäkter till att inte ta tag i ditt liv.

Svar: Bara för att jag är frisk neurologiskt betyder inte det att jag är frisk från allt annat. Så du menar att människor som är helt friska inte kan lida av andra sjukdomar? Så om du är sjuk i förkylning så behöver du inte ligga hemma och vila, det är isfåfall ingen ursäkt med tanke på att du inte är sjuk neurologiskt. Att ha panikångest är inte lätt även om min kropp är frisk i sig, utan det är mina tankar som är "sjukt". Man måste hantera sina tankar och känslor varje dag som i sin tur leder till att man blir "sjuk" I huvudet och kroppsligt för att man får ångestattacker mm.
Sen har jag aldrig kommit med ursäkter på grund av min ångest! Jag kämpar på varje dag som vilken människa som helst bara att jag har det lite svårare i mitt tankesätt👌
Johanna

#2 - - Efva:

Vad menar du anonym med det? Var och en lever väl sitt liv på sitt eget vis utan inblandning av anonyma människor.

#3 - - Anonym:

Jag har lidit av panikångest, panikattacker, hypokondri och gad i hela mitt vuxna liv. Jag har fyra barn och jobbar på ett LVU-boende på heltid. Jag har inte lust att de pengar jag betalar i skatt ska gå till såna som dig. Som sagt, alla har ett val i livet. Ditt val är tydligen att inte ta ansvar för någonting överhuvudtaget. Ja, det är svårt och jobbigt att jobba med psykiska sjukdomar. Jag vet det, tro mig. Det är klart att det är skönare att ligga hemma och äta bananer hela dagarna och tycka synd om sig själv. Om det är den bilden av dig själv som du vill visa för din son så gör det. Han kommer garanterat bli likadan.

#4 - - Sakisson:

Om man försörjer sig själv så kan man ev "leva sitt liv som man själv vill". Så länge man lever på skattebetalarna och bloggar om det så får man räkna med att folk blir upprörda.

Till top