En riktig mysdag

AMC / Permalink / 6
Denna dagen har varit fylld av glädje & äventyr! 
Tillbringat dagen med Charlie på ett sätt som var länge sen, det var ett bra tag sen som jag och Charlie gjorde något tillsammans bara han och jag. Under dom senaste månaderna har jag inte haft ork eller haft något intresse i att arrangera mig i, dagen vi hade idag var behövligt för våran relation. Tyvärr har jag stött bort Charlie sista tiden vilket jag skäms över som jag nu vill återställa så mycket som jag bara kan! 
 
Idag har vi haft ett stressigt schema under morgonen. För att underlätta för mig själv att inte utsätta mig själv för ännu mer stress nu när jag börjar komma på fötterna igen så fick Charlie hoppa över dagis under morgonen. Istället följde han med mig till gyn mottagningen för en sen efter kontroll av aborten som gjordes i slutet på februari. Jag har haft smärtor nere vid ljumsken / bikinilinjen som kommer och går hela tiden. Haft lite andra symtom som man kanske inte behöver skriva ut om men ja. Vi åkte dit för en kontroll helt enkelt för att se att allt stod bra till inuti. 
 
Jag har nog aldrig haft ett sånt roligt stöd som jag hade idag! Först och främst blev tiden uppskjuten så vi fick sitta ute i väntrummet i ca 40 minuter innan vi fick komma in. Under tiden satt vi och skrattade ihjäl oss iallafall jag..😅 Charlie visste ju att jag skulle till doktorn men inte varför så när han frågade mig i väntrummet så sa jag att mamma skulle kolla sin snippa.. Charlie har nog aldrig skrattat så mycket tidigare! Han skämdes nog lite också men det var ett sånt roligt ögonblick att se han skratta så mycket och så intensivt. 
 
Charlie var så stöttande och sa att jag fick hålla hans hand om jag var rädd😍 
 
När jag blev undersökt satt Charlie med en annan sköterska lite vid sidan av för att inte se hela mitt underliv. Han var helt orörd och satt i sin egna värld. Jag fick iallafall göra en vanlig gynundersökning och även ett vul bara för att se om aborten eller om infektionen som jag hade i samband med aborten hade knasat sig. Allt såg bra ut men man tog iallafall några prover med tanke på mina smärtor och symtom som kommer och går. Jag känner mig lugn efter det besöket så jag känner mig lugnare nu när jag vet att jag inte har en infektion eller allvarliga förändringar som kräver en pencelinkur.
 
När allt var klart åkte vi in till stan en stund innan vi skulle åka vidare.Tog ett varv runt drottninggatan och plattan bara för att få tiden att gå. Gick in på H&M vilket Charlie verkligen inte ville tills han såg din idol på en keps, blixten Mcqueen! Självklart köpte jag den, inte för att han ska ha "makten" och tro att han får allt som han pekar på utan att han faktiskt behöver en keps nu när vädret börjar stiga. Charlie är inget fan av kepsar och nu hittade han en keps som han verkligen ville ha. Prövade den och han fick själv se sig själv i spegeln och han sken upp som en liten solstråle😍 Eftersom det var hans keps så fick han knappa in koden till bankomatkortet vid kassan, ta kvittot och ta kepsen! Så nöjd pojke!♡ 
 Vi gled runt en stund tills vi tog halv tolv tåget till Huvudsta centrum. Klev av och började gå mot TeamOlmed för att kika och pröva Charlies nya ortoser. Alltid lika spännande att se hur resultatet blir, Charlie växer så fort och det ser man ju tydligt på hans ortoser så det är alltid lika kul att se skillnaderna på dom som han har innan. 
 
Christopher var även med idag, kändes inte som att han ens var närvarande. Satt vid sin telefon iprincip 90% av tiden men jaja. Charlie var iallafall super duktig när dom nya ortoserna satt på. Han tycker verkligen inte om ortoserna som är upp till ljumskarna. Det klämmer och irriterar huden vilket man ska ta hänsyn till så det kommer läggas en liten mjukdyna på så att det inte blir lika obehagligt för honom. Annars gick allt super! Tanken är att ortoserna skickas hem till mig när dom är klara vilket är skönt! Vi fick en kallelse om ca 1 månad för en uppföljare för att se hur allt går, fixa eventulla skor och kanske små justera ortoserna. 
 
Dom ortoserna som vi kommer få hem snart är ju anpassade för att ha på dagarna. Dom är mycket smalare, tunnare i material och smidigare jämnfört med dom som Charlie har nu som egentligen är nattortoser, vilket betyder SKOJAKT så fort dom har kommit hem! Som tur kan Olmed hjälpa till att justera om dom skorna som vi införskaffar för att få dom så stabila som möjligt vilket känns otroligt skönt! 
Med det sagt så är jag super nöjd med dagen, Charlie har bjudit på massvis med skratt som verkligen får mig att skina upp idag! Charlie är hos Christopher denna veckan så det känner väldigt tomt just nu men det är bara att se det positivt. Pigga upp mig och ge mig ut för att kämpa vidare mot mina inre demoner☺ 
#1 - - Emma :

Hur känns det att inte ha ett friskt barn?

#2 - - Emma:

Hej

#3 - - Josefine:

Emma är du seriös?? Förstår inte vad ditt problem är?! Så onödigt

#4 - - Riktiga Emma :

Hej hallå Josefine. Antar att du syftar på mig då Johanna skrivit till mig. Om du vill tala vidare så kan du skriva på min Facebook. Jag vet inte vem som har skrivit det där ovan. Hade

#5 - - Riktiga Emma :

Kom mitt meddelande med?

#6 - - Riktiga Emma :

Du kan kontakta mig privat Josefine. Istället för att gå och tro saker

Till top