Akuten inatt

Random / Permalink / 0
Startar dagen med en varm kopp vaniljte efter en natt på akuten.. Under 3 dagar har Charlie dreglat som om han skulle få tänder vilket inte alls stämmer. Charlie har alla sina tänder så dreglandet förstår jag inte alls vart det kom ifrån?! Tänkte inte mer på det utan tänkte mer att han bara var lat som inte orkade svälja.
 
I tisdags kväll låg Charlie och sov som vanligt i sin säng. Stoppade om honom med täcket och körde ner min hand i kudden i en rejäl pöl som stank otroligt starkt! Första tanken var att han hade spytt lite eftersom att Charlie är lite krasslig med sin förkylning. 
 
Onsdag morgon var det fortfarande dregel som inte såg slut, det bara föll ner från Charlies läppar. Han var sig själv hela morgonen, han var lite snuvig om näsan men han fick gå till dagis ändå. Precis som vanligt så hoppade han iväg glatt för att gunga m.m.
 
Vid halv två tiden igår ringde personalen mig från avdelningen och sa att Charlie hade blivit sämre. 0 matlust, knappt sovit något. Super duper gnällig och han hade gnällt efter mig hela dagen vilket inte alls är likt honom! Jag gick iallafall dit och hämtade upp honom. 
Dagen gick utan några speciella symtom om något alls förutom en vanlig förkylning! 
 
Vid sex tiden igår kväll började näsan rinna okontrollerat och dreglandet fortsätta utan något stopp! Charlie ville inte äta något under hela kvällen och han ville inte bada utan han satt mest i badkaret och var knäpp tyst.. Inte alls likt honom😕 
 
Vid nio tiden låg jag och Charlie i sängen och kollade på tv på Charlies padda. Dreglandet fortsatte som vanligt men nu blev näsan 10 gånger med påverkad! Charlie kunde knappt andas med näsan så han andades med munnen istället vilket han aldrig brukar göra.. 
Tiden gick och vid elva tiden skulle jag flytta upp Charlie från att ligga helt plant på madrassen upp till kudden så att han kunde gå andas bättre. Han låg och snarkade så högt och så intensivt att jag själv blev lite orolig! Jag flyttade upp honom till kudden och precis när jag la hans huvud på kudden så slutade Charlie att andas och frös till!! Då blev jag rädd och ringde in till akuten! 
 
Vi åkte in direkt till Astrid Lindgrens barnakut, Christopher följde med också vilket var skönt! Vi fick vänta i ca 2 timmar på att bli undersökt vilket inte är så lång tid. Annars brukar man få vänta mellan 4timmar--> 
Allt gick super bra, Charlie vägde även 10,5 kg så några gram har han lagt på sig sen sist! 
Undersökningarna gick också bra. Man kollade efter höstblåsor, Charlie har en blåsa på läppen! Hittade inga fler så det var uteslutet. Läkaren kollade även hjärtat, pulsen, magens rörelser, halsen och i öronen. Man såg att Charlies hals var röd, då gjordes det ett prov i svalget och det tog inte mer än 10 minuter att få svar på vad det var. Charlie har halsfluss med en släng av en vanlig förkylning!!♡ 
 
Känns skönt att få en 'diagnos' på allt som han har visat speciellt med tanke på att han aldrig har dreglat tidigare när han har varit förkyld!
 
Vi kom hem vid tre inatt, Charlie somnade direkt med sin lilla kanin i famnen♡
Till top