Operationen gick super bra

Random / Permalink / 0
I am alive!! 
Operationen gick super bra förutom att jag mer eller mindre bröt ihop inne i operations salen. Jag fick panik när sjuksköterskan skulle sätta en infart i armen..
 
I morse så åkte jag och pappa in till St görans sjukhus, dagoperation. Vi kom dit vid 07.15, då fick jag byta om till operations kläder och gå på toaletten för att tömma blåsan. Efter det fick jag ett id band och fick även gå in i ett annat rum för att ta ultraljud för att se om jag hade kvar urin i min blåsa, vilket jag inte hade. Efter det så fick jag vänta en stund tills jag fick träffa min kirurg som ritade på mitt bröst hur själva snittet skulle läggas. Fick även lite information om allt som skulle hända innan och efter operationen inkl stötsel med duschning, värktabletter, tejpning osv. 
 
När jag var klar med henne så var det dags för mig att gå in till operstionssalen.. Då kom paniken i kroppen och ångesten fylldes i benen..Jag fick ta med mig en liten bild på Charlie som jag höll i under operationen♡
 
Jag fick först sitta på sängen och svara på lite frågor, därefter fick jag lägga mig ner för att ta in en infart i min högra arm.. Det gick ju sådär kan man säga!! Ena tjejen satte den fel och nålen kom in inte ens in i venen så hon satt och grävde i armen i säkert 5 minuter.. Sen bad jag dom ta ut den i ren panik med tanke på min stora NÅL FOBI. Tjejen spräckte min ven så dom började kolla efter andra ställen på min hand och handled på högerhand. Men då fick jag åter igen panik och sa att jag gav upp och ville gå! Som tur så gick dom runt till vänster hand istället och satte en infart där istället. Men fy f#$ vad ont det gjorde, jag grät i panik för att narkosläkaren tryckte in den så hela kroppen hoppade till. En sköterska slängde ur sig en grym kommentar; Ja johanna det är ju bra att du ligget stilla.. med armen😂 Haha jag skrattade inombords när hon sa så, men paniken i kroppen gick inte att kontrollera. Benen skakade och för att få bort nålskräcken så skakade på jag benen för att koncentrera mig på något annat vilket funkade. 
 
När den sattes i så fick jag lugnande vilket kändes, blev yr. Sen så tror jag att jag fick narkosen direkt efter det, narkosläkaren gav mig två sprutor lugnande och sen så pillade han på infarten igen så då var det dags för narkosen. Jag var otroligt lugn och tänkte bara, blunda för att inte få panik igen! Så jag blundade medan han injicerade narkosen! Gick super smidigt, jag vaknade på uppvaket ca 09.45. Då hade jag fått ännu en till infart i högerhand som satt snett så jag hade så fruktansvärt ont.. Tittade upp och såg ena sjukskötaren så jag bad om att få gå upp men jag fick sova en stund till så ca 30 minuter senare så vaknade jag igen. Då var klockan 10.15. Vaknade av att blodtrycket sattes igång på armen så jag satte mig upp och personalen såg mig sitta där så jag fick hjälp att ta av droppet. Sen fick jag äta lite macka och dricka i fika rummet! Väntade på att min läkare skulle komma och se till mig innan jag fick åka hem. Hon kom efter ca 10 minuter. Fick lite info, hon kollade bröstet och sen fick jag kissa och sen blev jag utskriven! Då var det bara att klä på sig och möta upp pappa som satt och väntade på mig i entrén.😊 
 
Därefter åkte vi hem😊
Lägger ut en bättre bild på bröstet senare!
 
Idag är det även min dag med Charlie så han är här nu och leker!! Kärlek♡
 
 
 
Till top