Julafton x2

Random / Permalink / 1
23e December
Mitt första julfirande var i fredags. En riktig mysig dag med Charlie och min pappa som kom förbi i några timmar. När Charlie kom åkte vi till min farmor och hälsade på. Med tanke på att det var Christophers vecka så fick jag låna Charlie en stund under dagen så vi åkte förbi min farmor och farfar. Umgicks där en stund,inget märkvärdigt direkt! Var där i ca 1,5 timme sen gick vi till Täby centrum för att fixa det sista inför kvällen och årets uppesittarkväll!♡ 
 
Pappa följde med hem hit också, fira jul med Charlie så det var riktigt mysigt att ha hela familjen samlade! När vi kom hem sov Charlie en liten stund så jag och pappa satt i köket och snackade lite skit tills alla andra kom hem vid fem tiden. Vi har aldrig haft en tomte på julafton och i år hade vi ingen heller.. Min syster skulle vara tomte men allt blev så stressigt som det alltid blir när man är ute i sista minuten så jag kom på en lösning.. Jag hade köpt en tomtesäck som jag fyllde med julklappar som jag la vid julgranen och gjorde skoavtryck med mjöl runtom. Som om tomten hade gått fram till granen🎅 
 
När alla var samlade här hemma väckte jag Charlie som hatar att bli väckt.. Men då jäklar vaknade han fort som f%n när jag sa att tomten hade varit hos oss! Charlie for upp och blev så ivrig att han ville komma upp i famnen för att kolla vid granen. Charlie blev nog lite chockad över att se en stor säck med julklappar med tomtespår♡ 
 Charlie fick öppna alla sina julklappar vilket tog ett tag.. Blev en hel del julklappar från hela familjen, allt som han fick skulle han sitta och leka med emellan julklapps öppningen..😅 Blev totalt 20 presenter från både jultomten och från oss här hemma! Vadå bortskämd?😇
Charlie fick säkert runt 30 bilar och motorcyklar! Jag driver inte, han fick 2/3 stora lastbilar med små bilar inuti så det blev en hel del bilar. Han fick även en polis motorcykel, en polisbil som tjuter. Kläder, ett duplotåg, bondgårds djur, en dinosaurielampa, badleksaker, ett gosedjur, traktorer m.m! Juste han fick även en tiger som vandrar runt och låter som han blev livrädd för.. Stackarn♡ 
 
När Charlie hade öppnat sina julklappar satt han självklart och lekte med alla leksakerna som låg utspridda på hela vardagsrums golvet. 
 
Middagen blev tacos😍 Charlie knaprade i sig chips och ost som mer eller mindre har blivit hans favorit när det kommer till tacos. Drack även lite cola..😆
Någon som ska klaga? Ha isåfall en bra ton i kommentaren! 
 
Kvällen for iväg, klockan slog halv åtta och bingon började! Gick väll inte så jäkla bra men det var mysigt ändå att sitta där med pappa, mamma och Charlie♡ 
Charlie åkte hem vid åtta ungefär, då tog vi fram några cider och umgicks. Spelade vildkatten under allt snack på bingon, så fort vi hörde att spelen skulle börja sprang vi som huliganer till tvn. Crazy family!😅 
Klockan blev elva och pappa åkte, då passade jag och mamma på att städa undan och inväntade resten utav familjen som var ute på sista minuten jakt på julklappar. 
 
Julafton
Julaftons firande nummer två.
Varje år har vi alltid åkt till mormor och morfar och firat julafton men i år blev vi här hemma istället. Mormor och morfar flyttade från Täby till Norrtälje den 21a december, så i år firade vi julen hemma. Dom senaste 3 åren har vi (jag, Josefine, Linnea & Liesel), alltid gått från mormor och morfar hem till farmor och farfar när Kalle anka är. I år åkte vi fyra förbi farmor en stund men jag mådde verkligen inte bra.. Kände mig ångestfylld & depression, gråtfärdig.. Fira utan Charlie. Var sjuk också vilket nog fick mig att må ännu sämre och bli mer känsligare! Vi var bara hos farmor en liten stund sen också vi och släppte av Liesel hos sin mamma. Sen åkte vi hem. 
 
Mormor och morfar var hemma hos oss när vi kom hem. Jag mådde verkligen inte bra, mådde riktigt dåligt med hosta, värk i kroppen, huvudvärk. Somnade en stund och höll mig inne på rummet hela kvällen fram tills julklapps öppningen😍 Orkade mig ut i myskläder medan alla andra var uppklädda. Så fort allt var öppnat och klart la jag mig inne i rummet igen. Mådde 10 gånger värre med frossa, feber, täppt i näsan, svindel, värk i benen och huvudvärk..😩 
 
Som tur så släppte det efter några timmar, var inte i sängen förens vid fyra på morgonen. 
 
 
#1 - - Efva:

HAHA. Vilken kul grej att göra fotspår av tomten. Det hade jag inte kommit på så tack för tipset!

Svar: Ja jag såg det på Facebook för ett tag sen! Jätte rolig grej ju som uppskattades av Charlie😊
Johanna

Till top