Gårdagen

Random / Permalink / 1
Igår fick jag hoppa in och jobba på BR! 
Känns riktigt skönt att få vara igång med både kropp och själ under morgonen. Igår var det en riktig stressig dag..! Har aldrig varit så stressad och frustrerad på en och samma gång. Jag började vid 07.00, min första order var att packa upp en leverans på 4 pallar fulla med kartonger med allt möjligt i! Som tur så var vi tre stycken så det gick lite fortare än vad jag hade tänkt mig. Vi hade dessutom hög musik på så allt gick lite lättare även vad det gick första passet som var i onsdags.
 
Direkt när vi började morgonen var det en kille som skar upp alla kartongerna och la ut allt på golvet som jag och en tjej skulle lägga upp på hyllorna. Det var riktigt jobbigt, gå fram och tillbaka hela tiden, bara tungt och flera saker samtidigt. Samtidigt som man känner stressen inom en att hitta alla ställen i butiken som behöver fyllas på. Några utav varorna ligger på två till tre olika ställen i butiken och inte bara på ett och samma ställe som JAG är van vid. T ex sällskapsspelen är på tre olika ställen i butiken. Frost prylar och gosedjur är på 4 olika ställen i butiken och att hitta allt på andra dagen var så stressigt! Man kände liksom ångesten och stressen inom en att behöva fråga gång på gång vart allt ska stå, vilka saker som står på olika ställen m.m. Kände mig riktigt jobbig som behövde fråga så mycket och gjorde så många små fel hela tiden. När man hade hämtat kartongerna från golvet gick man runt i butiken och fyllde på. Sedan la man resten utav sakerna i två olika burar som sen ska in på två olika lager. För mig var burarna nog det jobbigaste, veta vad som ska i vad var lite tufft!
 
Ena lagret är med bilar, små 'flickgrejer' medan andra lagret var spel, gosedjur, pyssel, böcker, smink, frost, bebis leksaker, lego. Man blev så förvirrad och mitt i all stress så råkade man lägga i fel saker i fel bur.. Allt kändes bara skit när man såg att dom andra två la om kartongerna som jag hade lagt fel. Man känner sig ständigt iakttagen och att man alltid gör fel men det är nog bara nybörjarfel som nog alla har gått igenom! Får hoppas iallafall😊
 
Vi hann med två pallar innan brandlarmet gick vid nio tiden.. Då var det bara att lägga ner allt och gå ut mitt i stöket i butiken som hade golvet fyllt med leksaker, skräp, kundvagnar fyllda med kartonger.. Som tur så fick man gå in igen efter två minuter ungefär så det gick relativt fort, tack och lov! 
 
När vi kom in igen fick jag vara på lagret. Ta upp allt som låg i burarna som var överfulla med allt möjligt. Jag trivdes mycket bättre bakom allt ljud och stress ute i butiken, på lagret var det bara jag. Riktigt skönt, lite dåligt att man inte hade någon mottagnig så man kunde sätta på musik.. Annars gick det otroligt fort och bra för mig att hitta allt som skulle ligga vart, olika märken med varandra. Placera om allt för att få mer plats! Fick kräfta på stegar stup i kvarten för att nå längst upp, man kände sig lite mäktig när man var där bakom helt själv, kunde göra vad du ville utan att någon annan iakttog en😃 
 
Jag fick sluta vid 12.00 så det blev en kort dag, var rätt så skönt att få sluta en timme tidigare. Hann få upp allt i dom två burarna så jag kände mig stolt över det arbetet! 
 
 
#1 - - Anonym:

Tips. Du vet väl att man inte behöver mottagning för att lyssna på musik i mobilen? ☺️

Svar: Jo det vet jag, dessvärre har jag inte det programmet så för att kunna göra det. Jag har bara Youtube appen i mobilen och ingen icloud eller Spotify osv
Johanna

Till top