C kvävdes + panikånegst

Random / Permalink / 1
Idag har det varit en kämpig dag för mig. Startade dagen vid halv sex imorse för att hinna med bussen till mitt jobb. Jag är verkligen ingen morgonmänniska, är en riktig nattuggla som tänker bäst & fungerar som bäst på natten! Vilket resulterar att jag alltid lyckas somna sent på kvällarna, nästan intill tidig morgon. Så blev det igår. Jag har inte jobbat något sen i fredags förra veckan, under söndagen tog jag ledigt! Under lördags kvällen var Charlie på kalas med Josefine hos Liesels lillebror. Charlie fick med sig lite godis som han råkade sätta i halsen när jag skulle gå in till rummet för att hämta min laddare.. I nästa sekund hör jag bara hur han försöker hulka upp något! Kroppen skrek åt mig att något var riktigt fel! Springer ut till Charlie, stannar upp och ser han sitta framåt lutad med öppen mun. Helt röd i ansiktet. Hör bara hur han försöker skrika upp godisen som hade fastnat i halsen.. Så fort jag såg honom sprang jag fram och slängde ner honom på mage i mitt knät och slog allt jag hade på ryggen..💔 Fick sånt adrenalin att jag själv inte förstod vad dom pågick! Efter några slag fick jag ut godisen men Charlie har så chockad att han sträckte på sig och nästan höll för andan. Jag trodde direkt att godisen var kvar i halsen så jag slog en extra gång på ryggen och såg att godisen satt på Charlies arm på tröjan.. Så fort jag såg den hängdes där tog jag Charlie mot bröstet och shyysade honom & gav hundra pussar på huvudet för att lugna ner honom♡ 
 
Som tur så gick allt bra men fy vad hemskt det var.. Jag har aldrig varit med om något sådant, ensam hemma med honom också vilket gjorde mig ännu mer stressad. När jag satt och slog honom på ryggen tänkte jag; får jag inte ut den när som helst så ringer jag ambulansen medan jag "slår" honom.. Så hemskt men vi båda pustade ut efter det och drack lite vatten💕 
 
Därav tog jag ledigt under söndagen så jag kunde hålla koll på Charlie om något skulle komma efteråt. Halsont, svårt att andas eller vad man nu kan få efter en kvävning! 
---
Förutom den incidenten har det inte hänt så mycket. Idag gick jag ju upp vid halv sex, åkte till jobbet. När jag börjar vid sju är jag en utav dom som tar emot leveransen. Då springer man runt i butiken och fyller på med varor! Riktigt stressigt! Speciellt när jag fortfarande inte riktigt har lärt mig allt, t ex vart allt ska stå. Vissa saker har jag koll på men dom flyttar runt så mycket och har vissa saker på 2-3 olika ställen i butiken så man får nästan ångest. Man vill inte göra fel eller stå för länge vid en "station". Jag känner mig otroligt långsam om jag är kvar på ett ställe för länge men jag älskar ju som sagt att ha ordning och reda. Ser jag att något står längst in i en hylla måste jag fixa till det och ställa varorna längst ut. Ser jag något på vägen som ligger i fel korg måste jag hämta den och leta efter den sakens plats! Man blir ju arbetsskadad men det är riktigt roligt att vara ute i butiken trots att man blir svettig som en gris och luktar svett hela dagarna!
 
Idag var det extra kämpigt! Hade panikångest i kroppen & i tankarna hela passet.. Hade inte ätit något eller druckit förutom ett glas med te innan jag åkte hemifrån vid kvart över sex på morgonen. Sen ska man hålla igång hela tiden, springa runt överallt. Så fort man står stilla ett tag för att hämta andan eller dricker så får man chefens ögon på sig. Eller så kommenterar chefen att jag ska ta den högen eller den bredvid.. Otroligt jobbigt speciellt när jag inte har berättat om min panikångest heller! Ville inte sumpa jobbchansen när jag gick på intervjun med att säga att jag lider av panikånegst och socialfobi😅 
 
Denna morgonen har nog varit den tuffaste under mina 2,5 vecka. Många jobbiga tankar om paniken, lite svindelkänsla hela dagen men jag stod ut tills jag slutade vid ett!👐 
 
#1 - - Amanda CL:

vad läskigt! vilken tur att det gick bra!

Till top