100 frågor

Random / Permalink / 0
Random frågor;

 Hur gammal är du om fem år?
Om fem år blir jag 24 år.

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
ingen alls😅 Ingen är hemma så det kan bli lite svårt att umgås med någon då.

Hur lång är du?
Runt 166 cm lång!

Vilken är den senaste filmen du sett?
Hitta Doris, såg den på bio för någon dag sen😊

Vem ringde du senast?
Min pappa

Vem ringde dig senast?
Teamolmed, företaget som har hand om Charlies ortoser. Ska förbi där imorgon för att pröva ut Charlies nya natt / dag ortoser.

Hur löd det senaste sms:et du fick?
Det funkar. Då ses vi då! 

Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Skicka sms, jag hatar att prata i telefon!

Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda sen flera år tillbaka. Aldrig varit gifta dock👌

När såg du senast din mamma?
Igår kväll.

Vilken ögonfärg har du?
Brungröna✌

När vaknade du i dag?
Vid elva tiden ca.
 
Vilken är din favoritjulsång?
Har ingen favoritlåt, jag lyssnar för det mesta på dom klassiska låtarna som är på svenska. Det ska vara glada o svängiga låtar😆

Vilken är din favoritplats?
Just nu är det ute bland människor. Spelar ingen roll vart jag är, så länge jag är ute bland människor och inte bara sitta hemma! Min panikångest hindrar mig inte lika mycket längre i vardagen vilket gör att jag rör på mig mycket mer ute i samhället. 

Vilken plats föredrar du minst?
Sjukhuset.. En jobbig miljö och stressig miljö för mig. På sjukhuset känner mig sig så hjälplös och ensam, dels för att man inte kan ta in vem som helst och dom senaste åren som jag har varit på sjukhuset med Charlie vilket har varit stora saker så kan man inte bara släppa in vem som helst. Speciellt inte när han mår så dåligt av allt som sker där.. 

  Vad tror du att du befinner dig om tio år?
Om 10 år bor jag i en lägenhet med Charlie och förhoppningsvis en sambo. Kanske en liten bebis?😇 
Jobbar inom vården är nog det troligaste, bil & en bra framtid framöver. 

Vad skrämde dig om natten som barn?
Inte den blekaste..? Minns nästan inget från barndomen tyvärr.. 

Vad fick dig verkligen att skratta senast?
 Igår kväll när jag och mamma kollade på Idol audition.

Hur stor är din säng?
90×200😅

Har du stationär eller bärbar dator?
Ingen av dom men jag föredrar stationär. Bärbara datorer har inga så mycket minne och dom blir så lätt varma så att dom får kortslutning. 

Sover du med eller utan kläder på dig?
Beror på väder, föredrar att sova med en stor tröja😊

Hur många kuddar har du i sängen?
Tre stycken, jag har två som jag sover med och en som jag kramar om.

Hur många landskap har du bott i?
Ett

Vilka städer har du bott i?
Stockholm

Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor under dagen & barfota under nätterna. Tidigare har jag haft en period då jag vägrade att visa mina fötter! Skämdes när jag visade mina fötter för allt och alla. Under säkert 8 år så har jag haft på mig strumpor varje dag, 24/7. Nu på lite senare dagar så har jag slutat använda strumpor dygnet runt, försöker vänja bort min nakna fotfobi hos mig själv!😅

Är du social?
När jag inte känner mig trygg där jag befinner mig så är jag oftast väldigt blyg. Är blyg när det kommer till nya plaster och människor. Jag är inte den tjejen som sprattlar runt och pratar med allt och alla längre. Efter att jag fick Charlie så blev jag lite tillbakadragen. Min personlighet förr och nu är inte så speciellt lika, nu är jag mer reserverad. Jag kan fjanta runt mig med mina kompisar och med min familj men jag är oftast en blyg tjej när det kommer till nya människor och nya platser som sagt. 
 
Vilken är din favoritglass?
Min absoluta favoritglass finns i Täby centrum. Under många år hade jag och min syster en tradition att så fort vi var i centrum tillsammans så skulle vi alltid köpa exakt likadan glass med samma innehåll och strut. Vi tog alltid två kulor som är på riktigt dom bästa glassarna som jag någonsin har ätit! Citron och blueflag😍 
Josefine & jag tog alltid dom smakerna tills att Josefine bytte ut en kula mot någon helt annan, då rasade min värld.. Haha, ja jag var kanske runt 14-15 år när det inträffade😅 Jag vart helt förstörd för att hon bröt våran tradition så nu äter jag dom smakerna själv när jag väl köper glass i centrum!! Kommer aldrig ändra kulorna för dom är så gudomligt goda! Om ni åker till Täby centrum någon gång, då går ni till Ica Kvantum. Utanför Ica finns det en liten glassdisk bland blommorna som står vid utgången från Ica.. Gå dit och köp glassen!!😍😍

Vilken är din favoritefterrätt?
Har ingen specifik efterrätt direkt.. Jag tar det allt eftersom!

Tycker du om kinamat?
Jag har aldrig ätit något som är typisk Kina. Det ända jag har ätit är kyckling med cashewnötter, friterad kyckling. Mer än så var jag inte ätit som är kinesiskt / japanskt / thailändskt. 

Tycker du om kaffe?
Nej, det är inget jag dricker. Ska jag dricka kaffe så ska det vara kalla kaffe latte som man kan köpa på en vanlig Ica affär. Slänger in bild på dom som jag kan dricka som innehåller kaffe.
Vad dricker du till frukost?
Mjölk & direkt efter coca cola🙏

Sover du på någon särskild sida? 
Jag somnar alltid på höger sida, kan inte somna om jag ligger på vänster sida😅 När jag var gravid kunde jag enbart sova på vänster sida men nu är det höger som gäller. 

Kan du spela poker?
Jag kunde spela poker när jag var lite yngre. Satt några kvällar på våran fritidsgård i Gribbylund och spelade. Nu har jag ingen aning.

Tycker du om att mysa/kela?
Både ja och nej, det beror på hur jag mår, vem som jag kelar med! Det kan vara lite mysigt att ligga framför en film och kramas men jag är inte riktigt den personen längre som vill mysa o kela hela tiden så som jag var förut. Min personliga åsikt så känner jag mig alltid lite kvävd när någon håller om en, oavsett om man står personen nära eller inte. 

Är du en beroendemänniska?
När det kommer till min familj så ja. Jag älskar att umgås med min familj, våra skrattattacker tillsammans och bara allt knas som sker under dagarna. Varje gång min mamma är hemma så har vi alltid roligt och kvällarna består alltid utav skratt! När jag träffar min pappa eller pratar med honom i telefon så känner jag mig alltid mer älskad än vad jag var innan jag ringde. Jag är beroende av min familjs glädje, omtanke, hjälpsamheten som jag får varje dag. Hade jag inte haft en pappa som var så förstående som min är så hade jag aldrig kunnat överleva mim panikångest! Min pappa svarar alltid när jag ringer, han kan sitta o prata i timtals varje dag bara för att jag är rädd, obekväm, ensam eller så. Han finns där oavsett hur han själv mår♡♡ 

Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja min föredetta bästavän fyller år samma dag som mig. Min äldre syster Josefine fyller år samma dag som mig. En gammal kompis vän fyller år på samma dag som mig.
 
Vill du ha barn?
Jag har en underbar son som jag älskar mer än allt! Men en till liten en kommer inom ett par år😊 

Kan du några andra språk än svenska?
Jag kan förstå engelska men jag har lite svårt att själv prata och skriva på engelska. 

Har du någonsin åkt ambulans?
Ja det har jag. Senaste var i början på Januari då mitt dåvarande på G, inte riktigt mådde så bra. 

Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet😍 

Vad spenderar du helst pengar på?
Cola och cigg.. Dom är mina beroenden men övrigt så spenderar jag mina pengar på Charlies behov. 

Äger du dyrbara smycken?
Gills min sons armar när han kramar om mig?

Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Wow jag har många favoriter!
Cake boss, Insane pools, The pool master, Teen mom og & Teen mom 2. 
 
Kan du rulla med tungan?
Nej

Vem är den roligaste människan du känner?
Den äran får min mamma♡ 

Sover du med gosedjur?
Nej

Vad har du för ringsignal?
Over the horizon

Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nej inte vad jag vet.. 

Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En skurhink 

Flirtar du mycket?
Nej 

Kan du byta olja på bilen?
Har ingen bil så nej. 

Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej

Vilken var den senaste boken du läste?
Någon barnbok, vet inget namn dock.

Läser du dagstidningen?
Aftonbladet på mobilen✌

Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej
 
Dansar du i bilen?
Oftast inte😅

Vilken radiostation lyssnade du till senast?
106,3, Bandit rock 

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Telefonnummer och adress till mitt nya jobb✌

När var du i kyrkan senast?
Den 17e Augusti, 2014. Charlies dopdag♡
 
Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Tommy som jag hade på Attunda skolan. 

Hur länge har du campat som längst i ett tält?
1 dygn vad jag minns. När jag gick på Attunda tältade vi en gång om året ute i Vaxholm😍 

Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Har minne som en guldfisk så jag vet inte riktigt..😂

Vad lyssnar du på just nu?
Vatten som kommer från duschen.
 
Har du varit med i tidningen?
Jag har inte haft en artikel eller så om mig men jag har varit med på en bild. Spelade pingis på en fritidsgården som var nyöppnad efter renovering för ett x antal år sen.

Vad är det konstigaste du ätit?
Bra fråga, ingen aning.. 

Vem såg dig naken senast?
Öh Charlie😅

Vad är det för färg på din tandborste?
Blå

Hur imponerar man på dig?
Charmig, fina ögon och att man är bra med barn!
Har inga specifika ord men det som jag drar mest till av killar är ögonen! 
 
Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Pappa♡ 
 
Har du någon piercing?
Tre stycken, tungan, naveln och ögonbrynet. Plus öronen men räknar inte det som en piercing. 
 
 
Din största vinst?
Förutom Charlie så är det 100 kr på bingo✌

Civilstånd?
Singel👊

Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Instagram, Facebook, aftonbladet. 

Är du fåfäng?
Verkligen inte!

Ångrar du någonting du gjort?
Finns många handlingar som jag ångrar men mest av allt var när jag rökte spice i mars 2012. 

Hur gammal är din pappa?
Min pappa är född 1977, han blev 38 i år. 
 
Vilket är ditt drömjobb?
Konditor!!🎂🍭🍰🍫

Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Skaffa körkort.. Verken råd eller tid just nu! Har haft fullt upp dom senaste veckorna men jag ska ta tag i det snarast!

Vad har du haft för husdjur?
Häst, hund, katt, hamstrar, råttor, fiskar. 

Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Jag har en snuttekudde!!😍 Skit töntigt ja jag vet men jag har alltid haft någon filt eller kudde som jag har sovit med. När jag var yngre, runt 2-7 hade jag en rosa snuttefilt med rosor på. När jag var ca 10-14 hade jag en liten trashig kudde med miljoner hål i som snuttekudde. Från 14-19 hos pappa har jag haft ett täcke som snuttefilt. Och nu har jag en snuttekudde hemma hos mamma😂 Låter säkert jätte töntigt men jag har något för knottriga tyger.. Jag vet inte om det handlar om trygghet från när jag var yngre eller om det vara är en mysig känsla att dra bort knottrarna eller något sånt!! 
 
Jag har en sann vän som jag har hållit ihop med i vårt och torrt under många många år♡ 
Svär du ofta?
För ofta.. 

Sverige när det är som bäst?
Snö på julafton & på nyår🌲
 
Kan du åka slalom?
Yes
 
Vad har du ätit i dag?
Knäckebröd, pommes med kött👍

Vad har du för utbildning?
-
Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Mina ögon.

Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Mina bröst. 

Vilken är din bästa egenskap?
Hålla ordning och reda i hemmet.

Vilken är din sämsta egenskap?
Dålig på att ta tag i det som jag vill ta tag i.

Nämn två historiska personer som intresserar dig?
--
Saknar du något?
En bil

Är det viktigt att fira födelsedagar? 
Nu när jag har blivit äldre så är det inte så mycket att fira men jag tycker att det är viktigt att fira barn. 

 Vad gör dig ledsen?
Se Charlie ligga på sjukhus eller när han har gjort sig illa.. 

Vad gör dig glad?
Se Charlie växa upp till en självständig pojk! Hans glädje & vilja är något som ger mig glädjetårar♡ 

Har du varit gift eller förlovad?
Förlovad

Vad ska du göra i helgen?
På lördag ska jag åka och bada med Charlie. Söndag ska jag jobba!

Vad är det knasigaste du gjort?
Åh herregud.. Finns mycket att berätta!
Det som jag kommer på just nu hände 2011. Under sommarlovet 2011 var jag ständigt med min dåvarande bästavän Issa. Vi hittade på allt möjligt och var som galna tonåringar som gjorde det vi ville! En natt satt vi hemma hos mig och besök oss för att dygna. Vi hade otroligt tråkigt så vi tog en morgonbussen vid sex på morgonen i sov kläder och åkte till Kista gallerian. På vägen till Kista ville vi skoja lite med min pappa om att vi hade gett busschauffören en bj.. Vi fick åka gratis för busschauffören så vi skrev till pappa att vi gav chauffören en BJ för att vi skulle få åka gratis. Vi menade ju självklart en Ben Jerry,  glassen alltså! 
Haha ja ni kan ju tänka er min pappas svar tillbaka efter att vi hade skickat ett sånt meddelande till honom😅
 
En annan galen grej som hände under sommaren 2011. Jag och Ellen vsr hemma hos min pappa där jag iprincip bodde då på den tiden. Vi hade tänkt att dygna men vi orkade inte sitta hemma, vi ringde till Issa som var våran granne och bad henne komma över för nattliga äventyr. 
Under 2012 var jag tillsammans med en kille som hette Hugo. Hans mamma bor i Hemfosa som ligger långt ifrån där jag bodde. Vi var duma nog och åkte dit tolv på natten, utan pengar eller käk. Under dagtid tar det ca 1 timme att åka dit men för oss tog det 7 timmar.. När vi kom in till T-centralen gick vi mot pendeltågen men självklart så hade vi precis missat sista pendeln. Vi inproviserade och åkte allt ifrån tåg, tunnelbana, bussar, gick.. Det hände ett par gånger att vi tog fel buss eller att vi åkte förbi våran hållplats. Hugo och hans polare som var där låg och sov så dom kunde man inte heller få tag på.. 
 
Allt på resan gick så snett.. Vi tjafsade, svor, skrek, hungriga, 0 cigg, oduschade. Allt var bara en pina! 
Fick gå igenom en skog som var fuktig så allas skor blev dyngsura.. Efter många om o men så kom vi fram till Hugo. Sju på morgonen stod vi tre och knackade på fönsterrutan där han låg och sov. Han kom och öppnade dörren o helt plötsligt kom hans mamma ner nyvaken av att vi pratade och förde oväsen. Första gången jag träffade henne också men hon har riktigt snäll och bjöd oss på baguetter efter den långa resan dit..😅 
Så fort vi hade ätit så somnade vi alla på soffan, 6 personer..😃
 
Har en hel del i bagaget..!😂 
 
Vad har du för laster?
Många som inte behöver tas upp. 

Vem är din förebild?
Min pappa♡ 
Vi har haft liknande uppväxt. Båda hade svårt i skolan undrar många år. Panikånegst. Ekonomiska problem som jag inte har fått en, men min pappa ger aldrig upp oavsett♡  Han ser till att jag mår bra om det är något och han är verkligen den som bryr sig mest om mig! Pappa är en hjälte varje dag för alla som möter honom på vägen. Han hjälper alla som behöver hjälp på bussar & erbjuder sig själv när en gammal dam ser ur att ha det tufft när hon ska av eller på en buss. Pappa har haft det tufft och jag har haft det tufft men pappa har alltid ett leende på läpparna oavsett vad han har gått igenom♡ 
 
Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor
Göra pannkakor tills imorgon bitti😊
Till top