Mys dag

Random / Permalink / 0
Nu har jag tid att skriva lite om dagen. 
Vakande vid sju av att Charlie vaknade och va klar vaken, så jag fick vara uppe med honom. Vid ungefär klockan 10 så somnade Charlie om då passade jag också på att sova, jag sov och sov att jag inte hörde honom så min lillasyster fick ta honom så jag fick sova lite. 
Jag gick upp vid tre kanske.. Tror jag.. Gav Charlie mat och började kolla på Sveriges grillmästare 2014 & diskade samtidigt. Rätt så roligt att diska medan man kollar på något eller lyssnar på musik eller så! Diskade klart, kokade Charlies flaskor och värmde upp vatten och när allt det va klart vid sju så gick jag, Linnea & Charlie ner till resturang Madonna vid torget. Beställde favoriten, Ceasarsallad med vitlökssås. 

När vi satt där så kom några som är ganska nära min syster Josefine och jag har varit ganska bra vän med ena tjejen som heter Lauin. Dom satte sig vid oss och åt mat där också, vi satt och pratade om himmel och jord. Dom frågade lite om Charlie och hans ben, armar och klumpfot. Dom frågade också lite om förlossningen så jag förklarade om upplevelsen, det jag har lärt mig om både graviditeten och även om en vanlig förlossning, jag vart ju snittad men jag har lärt mig ganska mycket om en vaginal förlossning från tv och även från internet. 

Vi satt och pratade en stund, kanske i en timme sen gick vi varsinna håll. Jag, Linnea och Charlie gick ner till sjön och kollade läget lite. Kände på vattnet och även Charlie fick doppa fötterna en stund sen gick vi tillbaka till Gribbylunds torg och köpte en varsin glass. Satte oss en stund vid en bänk och bara njöt av glassarna. 
 Vi skulle börja gå hemåt efter att glassen va slut men vi gick till en stutsmatta som låg kanske 10 meter ifrån bänken vi satt på och mötte på tjejerna igen. Vi satte oss där och försöka leka lite med Charlie så han skulle bli trött. 
 Han va lite små gnällig så vi gick hem. När vi kom hem så fick ha bada av sig lite, fick mat, bli inpudrad och bli in oljad. Han somnade direkt så nu sover han ny badad och fräsch i sin ny bäddade säng.

Jag har också hunnit med att byta lakan på soffan som jag sover på, dammsugit, torkat golvet och nu äntligen sitter jag i soffan och njuter av en KALL Cola! Ska kolla lite på youtube. 
 Min dag har varit ganska bra idag fast det har varit lite tråkigt. 

Va eran dag bra? 





Till top